پیش بینی سئو در سال ۲۰۱۶

پیش بینی سئو در سال 2016
با توجه به تغییرات ابزارهای گوگل وبمستر در سال گذشته و پیشرفت هایی مانند کنترل کننده های میزان سازگاری با موبایل و ابزارهای تست کننده داده ها، اطلاعات بیشتری برای بهینه سازی سایت و بازاریابی آنلاین در اختیار داریم. اکنون به شرح تغییرات احتمالی موثر بر سئو در سال پیش رو می پردازم.
بازاریابی هوشمند
احتمالا هوش بازاریابی به گوشتان خورده است، اما بازاریابی هوشمند چطور؟
تکنولوژی بخش جداناپذیری از زندگی کارشناسان سئو شده است و باید از آن بهتر، سریع تر و قوی تر از گذشته استفاده کنیم. در حال حاضر بازاریابان از تعداد زیادی ابزار به منظور ارائه نتایج به مشتری هایشان استفاده می کنند. داشتن یک ابزار تکی که بتواند از دیگر ابزارها اطلاعات و دیتا جمع آوری کند در عین حال که توانایی یادگیری و تحلیل الگوریتمی را دارد، رویدادی در آینده خواهد بود.
بهینه سازی موبایل
گوگل در سال های اخیر تلاش زیادی برای فراهم کردن تجربه کاربری مطلوب موبایل کرده است. از اضافه کردن ریچ اسنیپت mobile friendly به نتایج جستجو گرفته تا فراهم کردن نتایج خاص برای جستجوهای دستگاههای موبایل. در آوریل ۲۰۱۵، گوگل استفاده از این ویژگی را عاملی همگانی و جهانی ساخت که تاثیر زیادی در نتایج جستجو داشت. گوگل سه راه حل برای طراحی سایت سازگار با موبایل ارائه کرده است:
• طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا : استفاده از کد HTML یکسان در دسکتاپ، تبلبت و موبایل.
• روش داینامیک : استفاده از URL یک شکل در هر دستگاهی که مصرف کننده استفاده می کند که البته نسخه متفاوتی از HTML را برای هر دستگاه بسته به نوع سرور ایجاد می کند.
• URLهای جداگانه : استفاده از کدهای متفاوت برای هر نوع دستگاه.
دقت فنی
اکثر کارشناسان سئو ارزش بهینه سازی و بازاریابی محتوا را می دانند و نباید از دقت فنی سئو و بهینه سازی دیداری غافل شوند.
سئوی فنی با همه مسائل ارتباط دارد؛ از سرورها گرفته تا داده های ساخت یافته و به جستجوی ارگانیک کمک می کند تا چیزی ناشناخته و نادیده نماند.
داده های ساخت یافته
در سال ۲۰۱۶، داده های ساخت یافته به رشد خود ادامه خواهد داد. گوگل در روزنامه خود به شرح اهمیت آن پرداخته است. نمودار دانش یا همان knowledge graph قدرتمندتر خواهد شد و لایه های خاصی از داده ها را برای گوگل ایجاد می کند.
میزان تاثیر کرال
وب سایت شما به طور منظم کرال شده و تمامی موانعی که موتورهای جستجو حین بازدید پیدا کرده اند برداشته می شو. گوگل گزارشات فنی را در Google Search Console عنوان می کند و بخشی جدید برای گوشی های هوشمند به طور خاص ایجاد کرده است. در سال پیش رو این گزارشات را رفع کنید و کرال را تمیز و موثر نگه دارید.
تگ های مستقل HTML5
استفاده از یک تگ برای همه صفحات بهترین راه حل نخواهد بود. برخی از محتواها باید در سایدبار، فوتر یا یک آدرسی باشند که ارزش خاصی به صفحه وب بدهند.
کمک به گوگل برای درک مضمون محتوا
کلید دیگری برای سئو در سال ۲۰۱۶ کمک به گوگل است! گوگل محتوا را می فهمد اما شاید عبارات و کلمات خاصی را نداند. اما چگونه به گوگل کمک کنیم:
• محتوایی که زیبا نوشته شده باشد و بهینه باشد همچنان اهمیت بیشتر و بیشتری پیدا خواهد کرد.
• اضافه کردن به محتوای منتشر شده مانند FAQ ها بهتر از ایجاد کردن صفحات جداگانه برای هر پاسخ خواهد بود.
• به روزرسانی وبلاگ ها با اطلاعات جدید، لینک های درونی خاصی را ایجاد می کند.
RankBrain
RankBrain ماشین جدید گوگل برای یادگیری هوش مصنوعی است که به منظور ارتقای نتایج جستجو استفاده می شود. این ماشین، به خودی خود یاد می گیرد و به خود آموزش می دهد که چگونه کاری را انجام داده و نتایج را تحلیل کند تا آنچه “بهتر” است را تشخیص دهد.
با تغییراتی که در نتایج جستجو شاهد خواهیم بود، به چگونگی بهینه سازی محتوا و روش های پیشرفته آن پی خواهیم برد که تاثیر بسزایی در بازاریابی هوشمند خواهد گذاشت.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ اهمیت بیشتری پیدا می کنند. فیسبوک به توسعه عملکرد جستجوی خود می پردازد تا نتایج را در پلت فورم خود به جای صفحات خارج از خود نشان دهد. پینترست، لینکداین و توییتر نیز همین روند را طی خواهند کرد. البته توییتر و فیسبوک تغییراتی دیگری خواهند داشت، بدین صورت که گوگل محتواهای آنها را بیشتر از قبل در نتایج جستجو نشان خواهد داد. به عبارتی در سال ۲۰۱۶ دیوار بین محتوای وب و محتوای شبکه های اجتماعی به آرامی پاک خواهد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز