ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ
یکی از روش های پایه ای برای بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ Email Marketing است. ایمیل مارکتینگ امکان افزایش روابط بین مشتری و شرکت را افزایش می دهد. ایمیل مارکتینگ راهی است که مشتریان به طور مستقیم از طریق رد Spam، ایمیل مارکتینگ مستقیم، به محدوده ی کسب و کارهای مورد علاقه خود دست یابند و آنها را دنبال کنند. اطلاعاتی که ارسال می شوند بیشتر شبیه گلوله های لیزری راهنما هستند تا بمب؛ مهم نیست شما چه چیزی را می فروشید، مهم این است که شما تبلیغات خود را مستقیما، به دست هزاران نفر مشتری بالقوه در یک زمان می رسانید.

کسب و کار با ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ راهی بسیار معروف برای دارندگان کسب و کار است تا بتوانند به مشتریان دسترسی یابند. ایمیل مارکتینگ می تواند بیش از پیغام نوشتاری باشد، توان آن را دارد که عکس باشد و یا فلوچارت و حالت تولیدات و خدمات شما را نشان دهد. در ایمیل مارکتینگ شما می توانید مشتریان خود را نشانه بگیرید و با میل الکترونکی با آنها ارتباط برقرار کنید.
در واقع، ایمیل مارکتینگ، به استفاده از ایمیل برای معرفی محصول و یا خدمت می گویند. تعریف بهترایمیل مارکتینگ، در تعریف استفاده از ایمیل برای توسعه ارتباط بین مشتریان بالقوه و فروشندگان ارائه می شود.
برای شروع این فرآیند، مشتری باید برای ایمیل های عمومی ثبت نام کند؛ سپس آنها می توانند به طور مکرر در مورد کالا و خدمات شما، تحت یادآوری قرار گیرند. این انتشار سبب تشویق مشتری به وفاداری نسب به کالا یا خدمات می شود، و در نتیجه منافعی مانند تخفیف و فرصت های پیشنهادات خاص برای دنبال کننده ها در پی داشته باشد.
در این میان، شما به عنوان یک بازاریاب از طریق ایمیل مارکتینگ باید بتوانید از Spam ها نجات پیدا کنید. به عبارت دیگر، محتوا و موضوعات شما دارای کلمات Spam نباشد. از طرفی شما باید در انتخاب محتوای پیام های ارسالی خود مطمئن باشید. چرا که اگر برای اولین بار ایمیلی با مضمون نا مناسب برای فردی ارسال کنید که برایش ناخوشایند است، ایمیل های شما به Spam منتقل می شود و فرصت تبلیغات بعدی را از دست می دهید.
مثال های متفاوتی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد، در درجه اول شما ایمیلی با محتوای خوش آمدگویی ارسال می کنید. این نامه ی خوش آمدگویی نباید حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد شرکت شما باشد، در مقابل می تواند حاوی درخواستی برای ارائه اطلاعات از طرف دریافت کننده باشد؛ این فرآیند به شما کمک می کند تا مشتری خود را در جایگاه مناسبی برای پیام های بازاریابی آینده، قرار دهید. هر ایمیلی که ارسال می کنید باید حاوی اطلاعات پایه ای شرکت در بالای نامه باشد، برای مشتریان بالقوه می توانید ایمیلی با ادرس سایت برای شناخت شرکت و با اطلاعات ارزشمندی ارسال کنید. این عمل به شما کمک می کند تا نتیجه ی محتوای ایمیل های خود، و میزان علاقه مندی مشتریان خود را ارزیابی کنید. اگر قصد سئو و بهینه سازی سایت را به صورت حرفه ای دارید حتما باید ایمیل مارکتینگ جزء برنامه اصلی شما باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو سایت