بررسی محتوا

بررسی چگالی کلمات کلیدی در محتوا
موتورهای جستجو به محتوا نیاز دارند‬ و این به معنای متن است.‬ این موضوع برای بسیاری از افراد‬ خسته کننده است ولی این اصلی است که موتور های جستجو‬ همیشه به دنبال متن هستند.‬ شما ممکن است بزرگترین سایت ویجت‬ جهان را داشته باشید ولی اگر هیچ‫ متنی در سایت نداشته باشید رنک خوبی دریافت نخواهید کرد‬ همچنین این موضوع حقیقت دارد که‬ موتور جستجو امتیاز زیادی بر لینکهای‬ اشاره کننده به سایت شما میدهد.‬ در برخی موارد این بر عدم وجود متن غلبه میکند‬ ولی اگر شما در یک کسب‬ و کار رقابتی باشید، اگر سایتهای دیگری برای‬ کلیدواژه های مورد نظرتان رقابت میکنند‬ شما به همه چیز برای رقابت نیاز دارید‬ و این به آن معناست که‬ شما به متن و محتوا نیاز دارید.‬ ما در مقاله انواع محتوا، مشکلمان با فلش‬، پی دی اف و تصاویر را دیدیدم‬. تکرار میکنم، هیچ یک از آنها‬ چیز بدی نیستند ولی شما ممکن است بفهمید که‬ از آنها به عنوان جایگزینی برای‬ متن استفاده میکنید، شما به بهینه‫ سازی موتور جستجو ضربه میزنید.‬ شما باید به موتور جستجو چیزی‬ قابل استفاده بدهید، چیزی برای ایندکس شدن‬ و این به معنای محتوا متن قابل خوانش است‬ نه در تصویر، نه در فایل‬ پی دی اف ، نه در فلش‬ و نه در اسناد ورد متنی.
در فایلها اچ تی ام ال ولی چیزی فراتر از این وجود دارد. متن میتواند از نوع درستی‬ باشد ولی باید ساختار بندی شود‬. اولین چیزی که باید به یاد بسپرید ساده است‬ به کلیدواژه ها فکر کنید. اکثر‬ سایتها پر از فرصتهای از دست رفته اند.‬ جاهایی که کلیدواژه های خوبی میتوانست‬ مورد استفاده قرار گیرد ولی در عوض گم میشوند.‬ چرا باید هدری داشت که اطلاعات‬ را بدهد ولی به درستی تعریف نشود. به عنوان مثال در مورد سایت فست سئو،در صفحه آموزش ما ننوشتیم آموزش ، بلکه نوشتیم ‬آموزش سئو. هر کسی که به تولید محتوا در وب سایت میپردازد باید‬ کلیدواژه های مورد نظرش را درک کند‬. یک راه این است که از‬ صفحه ی کلیدواژه ها پرینتی بگیرید‬ و بر دیوار پشت مانیتور کامیپوترتان نصب نمایید.‬ این یک قانون طلایی را یاد‬ آوری میکند که در مورد کلیدواژه ها فکر کنید.‬ وقتی که هدری میسازید از خودتان‬ بپرسید که ایا میتوانم کلیدواژه ای در اینجا بگذارم‬ ؟ وقتی که متن بدنه را میسازید‬ حتما کلیدواژه ها را به آن اضافه نمایید.‬ ما متوجه ی مکان هایی در‫ متن میشویم که میتوانیم‬ کلیدواژه های بسیاری در آن بگذاریم ولی شاید‬ این بد ترکیب به نظر برسد‬ ولی باز با این حال به ندرت پیش می آید که‬ سایتی را پیدا کنید که فرصتهای‬ کلیدواژه ای زیادی نداشته باشد که نتواند کلیدواژه های زیادی را اضافه کند.

بررسی چگالی کلمات کلیدی در محتوا

من گاها میپرسم که چه تراکم‬ کلیدواژه ای مورد نیاز است؟‬ ابزارهای بسیار خوبی هستند که برای‬ اندازه گیری تراکم کلیدواژه ای صفحه طراحی شده اند‬ که به شما درصد واژه ها‬ در صفحه که کلیدواژه های شما را میسازند را میگوید ولی‬ بسیاری از افراد نگران این مسئله هستند که اگر از‬ تراکم بالایی استفاده کنند موتور جستجو آنها را جریمه کند.‬ عبارت ‘keyword density’‬ را جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این بدست آورید‬ البته من هیچ باوری به آنها ندارم‬ و قانون من ساده است‬; اگر به نظر بدریخت می آید زیاده روی کرده اید‬ اگر اینطور نیست موتور جستجو مشکلی با آن ندارد‬ و برای بازدید کنندگان هم خوب است‬. یکی از بهترین مکانها برای قرار ‫دادن کلیدواژه، تگهای ‬ h و تگهای هدر است. این کار به موتور جستجو میگوید که متن مهم است ولی هر چه باشد، شما هرگز‬ نباید عبارتهای نامربوط و تصادفی را در هدر قرار دهید‬ تا موتور جستجو دلیل کافی برای‬ در نظر گرفتن مشمولیت هدر با عبارتهای کافی داشته باشد.‬ امروزه طراحان هدرها را با استفاده از‬ CSS میسازند تا تگهای H.‬ گاها من با طراحانی برخورد میکنم که به نظرشان‬ هیچ تفاوتی بینشان وجود ندارد‬ من به آنها میگویم که گوگل ‫میگوید از تگهای‬ h استفاده کنید. هدر اصلی در صفحه به علتهایی‬ به عنوان h1 و h2‬ ساختار بندی میشوند‬. من توصیه میکنم که شما برای ‫هدر اصلی از‬ تگ h1 و سپس h2‬ یا h3 و برای هدرهای‬ کم اهمیت تر‬ شما همیشه میتوانید از صفحه استایل‬ برای تغییر ظاهر هدر استفاده کنید‬. شما باید کلیدواژه های خود را‬ در متن بدنه قرار دهید‬‬‬‬‬‬‬‬.
‫فرض کنید میخواهیم صفحه را برای‬ عبارت “طراحی سایت”‬ بهینه سازی نماییم‬ شما باید از این عبارت در هدر استفاده کنید ولی‬ باید مطمئن شوید که واژه ها‬ چندین بار در محتوا و متن بدنه ظاهر میشوند.‬ تنها “شرکت ما” را ننویسید بلکه‬ بنویسید”شرکت طراحی سایت ما”‬. شما همچین باید بر کلیدواژه ها تاکید کنید‬ و از فهرست استفاده کنید، آنها را‬ بولد کنید و از تگهای متمایز کننده استفاده نمایید‬. جای دیگری که شما میتوانید کلیدواژه ‫ها را قرار دهید مشخصه‬ alt تصویر است.‬ برای نمونه اگر شما تصویری از یک‬ شرکت طراحی سایت داشته باشید‬ باید ” شرکت طراحی سایت ” را‬ در مشخصه alt قرار دهید‬ همچنین برای تگ عنوان صفحه، از تگهای تکراری استفاده نکنید‬ و  مطمئن شوید هر کدام متفاوت است.‬ ضمناً باید استفاده ازکلیدواژه ای را‬ در نام فایل تصویر در نظر بگیرید‬ و حتی از نام دایرکتوری تصویر استفاده کنید.‬ همین کاری که با نام صفحات میکنید‬ وقتی که برای عبارت کلیدواژه ای بهینه سازی میکنید،‬ من دوست دارم که عبارتی را‬ ۱۵ بار یا بیشتر ببینم که‫ در صفحه جاگذاری شده است‬ البته این بستگی به محتوای آن صفحه دارد و‬ اگر به نظر بی ریخت می‬ آید پس زیاده روی کرده اید‬. یک نکته: کلیدواژه ها را پر نکنید‬ به این معنا که صدها یا‫ هزاران کلیدواژه را در‬ مولفه ای قرار ندهید به این امید که‬ موتور جستجو را فریب دهید‬ مطمئن باشید که این تاثیر متضادی‬ دارد و موتور جستجو مولفه‬ یا صفحه را نادیده میگیرید‬. محتوای صفحه تماما به کلیدواژه ها ارتباط دارد‬ و تعداد مناسبی از کلیدواژه ها را‬ در صفحه ها و در جای مناسب قرار دهید‬ تا توجه موتورهای جستجو را جلب‫ نمایید ولی آنقدر تعدادشان را‬ افزایش ندهید که باعث آزارشان شوید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز