الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا یک تغییر در الگوریتم رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل است که اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۱ اجرا شد. تغییر با هدف کاهش رتبه “سایت های کم کیفیت” و یا “سایت های کوچک” و بازگشت سایت های با کیفیت بالاتر به رده های بالای نتایج جستجو اجرا شده است. CNET ازافزایش رتبه بندی وب سایت های خبری و سایت های شبکه های اجتماعی، و نیز کاهش در رتبه بندی سایت های حاوی مقادیر زیادی از تبلیغات گزارش داده است. این تغییر بنا به گزارش رتبه بندی تقریبا ۱۲ درصد از تمام نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داده است. پس از اجرای الگوریتم پاندا، به سرعت  بسیاری از وب سایت ها، از جمله انجمن وب مستر گوگل، پر شد از شکایت از این موضوع که نقض کنندگان  کپی رایت رتبه بهتری از سایت های با محتوای اصلی می گیرند. در آن زمان، گوگل یک درخواست عمومی برای ارائه داده هایی که به تشخیص بهتر این نقض کنندگان کمک می کرد داد. پاندا گوگل چند بروز رسانی پس از اجرای اصلی در فوریه ۲۰۱۱ دریافت کرده است، و در آوریل سال ۲۰۱۱ به بهره برداری جهانی رسید. برای کمک به ناشران آسیب دیده، گوگل یک مشاوره در وبلاگ خود، برای ارائه برخی از روش های ارزیابی کیفیت از وب سایت تهیه کرد. گوگل یک لیست ۲۳ موردی در وبلاگ خود فراهم کرده است  برای پاسخ دادن به این سوال که “معیار یک سایت با کیفیت بالا چیست؟” که قرار است به طراحان سایت های اینترنتی کمک کند که ” به طرز فکر گوگل” نزدیک شوند.

عوامل رتبه بندی در الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا ا یک فیلتر است که مانع می گردد سایت ها و یا صفحات با کیفیت پایین از رتبه خوبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنند. آستانه فیلتر تحت تاثیر ارزیاب کیفیت گوگل قرار دارد. ارزیاب کیفیت به سوالاتی مانند “آیا می خواهم به این سایت برای کارت اعتباری خود اعتماد کنم ؟” پاسخ می دهد، به طوری که گوگل می تواند بین سایت های با کیفیت بالا و پایین تمایز قائل شود.
ثبت اختراع گوگل پاندا (ثبت اختراع ۸،۶۸۲،۸۹۲)، در سپتامبر ۲۸، ۲۰۱۲ ثبت و، در ۲۵ مارس سال۲۰۱۴ مجوز گرفت. درکشورهایی که که الگوریتم پاندا ثبت شده گوگل پاندا یک نسبت بین سایت های دارای لینک درونی و جستجو های مرجع ایجاد می کند،این نسبت سپس برای ایجاد یک عامل اصلاح کننده در سراسر سایت مورد استفاده قرار می گیرد. عامل اصلاح کننده سایت نیز  سپس برای ایجاد یک عامل اصلاح کننده برای صفحه ها بر اساس جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر صفحه نتواند به یک آستانه خاص برسد، عامل اصلاح کننده وارد عمل می شود و در نتیجه، صفحه رتبه بندی کمتری در صفحه نتایج موتور جستجو خواهد داشت.
گوگل پاندا در رتبه بندی یک سایت به طور کامل و یا یک بخش خاص بیشتر از صفحات مجزا در یک سایت تاثیر می گذارد. در ماه مارس ۲۰۱۲، گوگل با به روز رسانیالگوریتم پاندا اعلام کرد که به دلیل گسترش مشکل” بهینه سازی بیش از حد ،” آنها در حال همسطح سازی سایت ها هستند. گوگل می گوید که تنها چند صفحه با کیفیت پایین و یا محتوای کپی برای پایین نگه داشتن ترافیک یک سایت و حتی بی حرکت سازی سایت کافیست و توصیه می کند این صفحات  برداشته شوند، و مانع می شود از اینکه توسط موتور جستجو نمایش داده شوند، و یا بازنویسی شوند. با این حال، Mat Cutts ، رئیس webspam در گوگل، هشدار می دهد که بازنویسی مطالب تکراری به طوری که آن را اصلی بنمایاند ممکن است به اندازه کافی برای بهبود جستحو برای پاندا کافی نباشد. بازنویسی باید از کیفیت به اندازه کافی بالا برخوردار باشد، به طوری که محتوای جدید  “ارزش اضافی” برای  وب ایجاد کند. از مطلبی کلی، غیر خاص، و نه به طور قابل ملاحظه ای متفاوت از آنچه در حال حاضر وجود دارد انتظار نمی رود که رتبه خوبی بیابد: “اینگونه سایت ها ارزشمند نیست با این وجود که تکراری نیست که اما هیچ چیز جدیدی هم ارائه نمی کند “.

به روز رسانی الگوریتم پاندا

در دو سال اول، به روز رسانی الگوریتم پاندا یک بار در ماه اجرا می شد اما گوگل در مارس ۲۰۱۳ اعلام کرد که به روز رسانی های آینده درون الگوریتم وارد شده و در نتیجه کمتر قابل مشاهده و مداوم است. گوگل، پاندا ۴٫۰ را در ۲۱ می ۲۰۱۴٫ منتشر کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز