داده های کلمات کلیدی را به دقت بخوانید
وقتی که در حال ساخت لیست کلیدواژه ها هستید باید منشا آمدن داده های کلمات کلیدی ا را درک نمایید تا در لجنزار جزئیات گیر نکنید. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که که جستجو کلیدواژه ها و تمامی این اعدادی که ما میبینیم علمی نیستند و بیشتر به هنر شباهت دارند، بنابراین حواستان باشد که چندان به تعداد کلیدواژها و مقدار جستجو ها تکیه نکنید. وقتی که تعداد جستجوها را میبینید وابسته به ابزاری که دارد میتواند تخمینی ۳۰ روزه باشد یا یک تخمین ۶۰ روزه یا سالانه باشد.
ابزارهای بررسی داده های کلمات کلیدی
ما میخواهیم به تک تک ابزارها بپردازیم تا ببینیم از کجا اطلاعات را دریافت میکنند و چگونه آن را نمایش میدهند. در غیر این صورت ممکن است حواستان به کلیدواژه ها پرت شود، مجموع سی روزه ممکن است شامل تجارت فصلی نباشد و ممکن است شما به تصور کند بودن جستجوها معطوف شوید. وقتی که در واقع اصل ماجرا را نمیبینید موضوع دیگر این است که بفهمید این داده ها از کجا آمده اند. برخی از داده های کلیدواژه ای از موتورهای جستجو میایند ولی اگر موتور جستجو بخواهد داده های کلیدواژه ای را به اشتراک بگذارد که امروزه کمتر این اتفاق می افتد برخی از ابزارها از Google AdWords استفاده میکنند، بنابراین ممکن است تحت تاثیر مقدار درخواست مردم از آن عبارت باشد و اگر آن یک عبارت با ارزش بالا در Google AdWords باشد برخی از داده های کلیدواژه ای از نوار ابزار میایند. از ارائه کننده خدمات، تحلیلهای به اشتراک گذاشته یا پلتفرمهایی در صنعت که سعی میکنند تا جایی که میتوانند اطلاعات را گرد آوری کنند و سپس تخمینی از آن ارائه دهند بنابراین باید توجه داشته باشید که اکثریت داده های کلیدواژه ای که شما میبینید تخمینی خواهد بود و از منابع دیگر کسب میشوند تا راهنمایی ایجاد کنند و شما باید به این شکل از آن اعداد استفاده نمایید و این راهنمایی برای دیدن کلیدواژه های مشخص است بنابراین در داده های کلیدواژه ای باید به دنبال چه چیزی باشیم ؟ اولین چیزی که پیشنهاد میکنم بررسی اش کنید نسبت میباشد. این نسبت همان مقایسه بین عبارتهای مختلف است بنابراین برای مثال، سئو تهران وقتی که با تهران سئو مقایسه میشود و تمام این تفاوت بین شکل تقسیم بندی واژه ها توسط مردم میباشد. هزاران جستجوی مختلف دراین مورد وجود دارد در اینجا ما اعدادی داریم ولی مستقل هستند و از منابع مختلفی می آیند نسبت مهمترین مولفه در این بین است هر چه افراد بیشتری سئو را در مقایسه با سئو تهران جستجو کنند باید مقایسه را نیز بررسی کنیم و در این جا مناطق مختلف مقایسه میشوند و یا در متدهای مقایسه ای که مردم جستجو میکنند یا سازمانی که واژه ها دارند و من میتوانم سئو تهران را ببینم، سپس تهران را به عنوان یک locator میبینم. خودتان را گرفتار تعداد دقیق جستجوها نکنید همانطور که میبینید چیزی که به دنبالش هستیم پیدا کردن هدف است نباید به اینجا بیایید نیازی نیست که کارتان بی نقص باشد. ما تنها باید هدف مشخصی را دنبال کنیم و اشتباه کردن هیچ ایرادی ندارد و ما میتوانیم واژه هایی را اضافه کنیم که ممکن است دقیق نباشند ولی نزدیک باشند و ما هم همین کار را میکنیم لیستی از واژه های مختلفی که میخواهیم استفاده کنیم را تهیه می نماییم.
نظرات
ارسال یک نظر