چگونه وسایل پوشیدنی وب‌سایت‌های سنتی را تغییر می دهند

اپلیکیشن ها
تقریباً دو دهه است که بازاریابان دیجیتال و کسب و کار آنلاین به برخی از مفروضات اساسی در مورد اینترنت و تجربه کار آنلاین متکی بوده‌اند. طراحی، تجربه کاربر، محتوا و استراتژی‌های ارتقاء سایت در موتور جستجو (سئو) که همگی وابسته به این فرضیاتند، در مسیری درست قرار دارند.
تا به حال، وب‌سایت‌های سنتی مرکز اطلاعاتی برای شرکت‌ها بوده‌اند. این سایت‌ها هم به طور مستقل و هم از طریق موتورهای جستجو پیدا و دیده می‌شوند، و زمانی که توسعه رسانه‌های اجتماعی شروع به سرعت گرفت، می‌توان آنها را از طریق این کانال‌ها نیز دید. وب‌سایت‌ها فرصت‌هایی هستند برای تبدیل تماشی‌چی به سرمشق و به نوبه‌، تبدیل سرمشق به فروش؛ با داشتن یک طراحی خوب و چند تا کپی فوتی و فوری، می‌توانستید تبدیل را شروع کنید، اما هدف بزرگ این بود که که وب‌سایت‌تان به جایگاه اول بیاورید. در سمت دیگر این معادله، کاربرانی بودند برای پیدا کردن اطلاعات در مورد آن شرکت بر وب‌سایت آن تکیه می‌کردند.
با گسترش اینترنت و قرار گرفتن در دسترس همگان و رشد محبوبیت تلفن‌های همراه، اصول به دست آوردن ترافیک و طراحی وب تغییر کرد. کاربران تجربه‌ای بی عیب و نقص را در تلفن‌های همراه‌شان طلب می‌کردند، در غیر این صورت، شروع می‌کردند به توپ و تشر زدن.
حال که اپل از اپل واچ یا همان ساعت‌های هوشمند اپل رونمایی کرده، دوران جدیدی از فن‌آوری تلفن همراه به منصه ظهور رسیده است: دوران وسایل پوشیدنی. در برخی موارد، این نسل از فن‌آوری پوشیدنی تفاوت چندانی با گوشی‌های هوشمند متوسط ندارند. عملکردشان مشابه و رابط کاربریشان کوچکتر است، اما در اصل یکی هستند. با این حال، این تغییر می‌تواند کاتالیزوری جدید باشد در توسعه چگونگی استفاده از اینترنت، چگونگی طراحی، نوشتن، و بهینه سازی سایت‌ هایمان به طوری که پاسخگوی نیاز‌های تغییر یافته وب باشند.
اپلیکیشن‌ها همه چیزند
اول و مهمتر از همه، صفحه‌های سنتی وب در حال جان دادن هستند و دارند جای خودشان را به اپلیکشیشن‌های موبایلی می‌دهند. در چند سال اخیر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در تطابق کامل با یکدیگر بوده اند؛ شرکت‌های آنلاین توانسته‌اند ترافیک لازم برای سایت‌های‌شان را حفظ کنند، در حالی که برخی دیگر از شرکت‌ها (مانند Snapchat) با راه‌اندازی یک اپلیکیشن منحصر به فرد، تنها به حضوری نا‌محسوس و جزئی در وب بسنده کرده‌اند تا از اپلیکیشن‌شان پشتیبانی اطلاعاتی کنند.
تا همین لحظه، گوگل و دیگر بازیگران بزرگ صحنه فن‌آوری دارند از وب‌سایت‌های سنتی به نفع اپلیکیشن‌ها جهش می‌کنند. به عنوان مثال، گوگل شروع به فهرست کردن اپلیکیشن‌ها در موتور جستجویش کرده است، بسیار شبیه به کاری که برای صفحات وب سنتی انجام می‌دهد، و برای ایجاد فرضیات درباره شرکت‌های دیگر و ارزیابی آن‌ها، از اطلاعات موجود در اپلیکیشن‌های ثالث، مانند Yelp و دایرکتوری‌های دیگر داخلی استفاده می‌کند. این شرکت دارد حتی ویژگی‌های اپلیکیشن‌های دیگر را در محصولات خود می‌گنجاند.
اپل واچ و نسل‌های بعدی فن‌آوری‌های پوشیدنی به جای وب‌سایت‌ها، بیش از پیش نیازمند اپلیکیشن‌ها خواهند بود. از آنجا که صفحه نمایش ساعت‌ها کوچک است، محتویات حجیم و طرح‌های سنتی صفحات وب نیست اهمیت خود را از دست خواهند داد. مردم قادر نخواهند بود به روش معمول در وب چرخ بزنند. در عوض، آنها برای دریافت اطلاعات و عملکرد‌هایی که نیاز دارند، به اپلیکیشن‌هایی ویژه متکی خواهند بود.
البته، این تغییر تا زمانی که چندین سال از به صحنه آمدن فن‌آوری‌های پوشیدنی نگذشته باشد سرتاسری نخواهد شد. وب‌سایت‌های سنتی هنوز هم جایی برای ماندن دارند اما اپلیکیشن‌ها دارند آن‌ها را کوچ می‌دهند. روزی بالاخره مفهوم «وب‌سایت» به طور کامل رنگ خواهد باخت، و آن روزی است که مردم برای پاسخ به نیاز‌هایشان منحصراً سراغ استفاده از اپلیکیشن‌های مستقل خواهند رفت.
اهمیت کمتر جستجو
زمانی که وسایل پوشیدنی به جریان اصلی فن‌آوری تبدیل شوند، جستجوی مرسوم دور انداخته خواهد شد. همین حالا هم گوگل و دیگر موتورهای جستجو شروع کرده‌اند به گسترده کردن مرزهایی که چگونگی انجام جستجو را تعیین می‌کردند. به عنوان مثال، گوگل به منظور ارزیابی قصد نهفته در پس یک درخواست جستجو پیش از بازخوانی نتایج، دارد از فرایندی استفاده می‌کند که با عنوان «جستجوی معنایی» شناخته شده، و محصول جدید آن‌ها با عنوان Knowledge Graph به دنبال آن است که برای پاسخگویی به سؤالات کاربر، بدون انتقال آن‌ها به وب‌سایتی که حاوی اطلاعات مورد نظر باشد، پاسخ را مستقیماً در اختیار متقاضی قرار دهد.
این را ترکیب کنید با این واقعیت که وسایل با فن‌آوری پوشیدنی قابلیت محدودی برای صفحه کلید دارند، به جای آن، کاربران مجبور خواهند شد برای نیاز‌های خود به جستجوی مبتنی بر صدا تکیه کنند. به این دلیل، آنها برای پاسخگویی به نیازشان به جستجو، بدون این‌که نیازمند رفتن به وب‌سایت معمول باشند، به کار با دستیاران شخصی مجازی مانند Siri یا جستجوی صوتی گوگل [Google Voice Search] تکیه خواهند داشت. هنوز هم می‌توانید این جستجو را یک «جستجوی آنلاین» بنامید، اما دیگر این نوع جستجو منتج به این نخواهد شد که افراد به وب‌سایت حاوی اطلاعات فوق هدایت شوند.
پیشی گرفتن کارکرد از اطلاعات
به دلیل تغییرات فوق، مردم دیگر مثل سابق از اینترنت برای کسب اطلاعات استفاده نخواهند کرد. در عوض، آنها برای کارکرد‌ها و کاربرد‌هایشان به اینترنت تکیه می‌کنند. آنها برای نیازهای‌شان به اپلیکیشن‌ها تکیه خواهند کرد، حال این نیاز می‌خواهد رفتن به بخش دیگری از شهر باشد یا فرستادن پیامی به یک دوست، و در این میان نیاز ضروری برای وب سایتی که خدمات فوق را ارائه می‌کرد از بین خواهد رفت. حتی خود اطلاعات به مثابه یک عملکرد ایفای نقش خواهد کرد؛ مردم از اپلیکیشن‌هایی استفاده خواهند کرد که به طور تخصصی برای فهرست کردن، نمایه سازی و ارائه اطلاعات به طور مستقیم ایجاد شده اند؛ و بدین طریق چشم انداز‌مان از نحوه استفاده از وب به طور کامل تغییر خواهد کرد.
آثار و علایم این تغییرات به احتمال زیاد تا حداقل چند سال دیگر آشکار نخواهد شد و پیش بینی دقیق آن که این تغییرات چه مقدار قابل توجه خواهند بود نیز سخت است. با این حال، من اعتقاد دارم که روزی در آینده‌ای نزدیک، اپلیکیشن‌ها به طور کامل جایگزین وب‌سایت‌های سنتی خواهند شد و جستجو‌های سنتی دیگر کانال موثری برای دستیابی به ترافیک وب نخواهد بود. آغاز کسب و کار‌ها با ساختن اپلیکیشنی موبایلی، مشارکت و درگیری هر چه بیشتر با کانال‌های اجتماعی و دیگر اپلیکیشن‌ها، و جلب شدن به بازار وسایل پوشیدنی همراه شده و به دنبال توسعه یک پیشنهاد یا نوعی ارتقاء مبتنی بر نزدیکی هر چه بیشتر افراد بنا خواهد بود. هر چه زودتر راه بیفتید، منحنی پیشرفتتان بیشتر از بقیه بوده و در دراز مدت سود بیشتری به سراغتان خواهد آمد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز