لینک گذاری تقابلی

در این آموزش میخواهیم به لینک گذاری تقابلی‬ ( reciprocal linking ) بپردازیم‬ چون این یک تکنیک مهم لینک‬ گزاری برای سئو در گذشته است و‬ بسیاری از افراد از آن استفاده‬ می کردند و به نظرشان این همان لینک گذاری صحیح بود. لینک گذاری تقابلی چیست؟ همانطور‬ که از نامش می توانید حدس بزنید این‫ لینک گذاری به صورت متقابل می باشد. ‬شما در سایت من لینک می گذارید‬ و من در سایت شما.‬ این عمل گاها با عنوان‬ تبادل لینک نیز خوانده میشود.‬ مطمئنم صفحات این نوع لینک را دیده اید‬. شما همچنان لینکهایی می بینید که‬ فقط با نام لینک، لینکهای مفیدی یا منبع ‬ و یا اینکه لینک همکار یا دوست نام دارد.‬ با کلیک بر آن لینکها با‬ صفحات بسیاری از لینکهای وبسایتهای دیگر مواجه می شوید.‬
برای مدت مدیدی لینک گذاری تقابلی‬‬‬‬ ‫یک راه بسیار قوی برای رتبه بندی وب سایتها بود‬ و واقعا عملکرد خوبی داشت. صدها شرکت وجود داشتند که سرویسهای‬ لینک گذاری تقابلی را ارائه می کردند‬ مانند نرم افزارهایی که فرایند پیدا‬ کردن لینکهای همکاران و قرار دادن ‫و مدیریت لینکها را آسانتر میکرد‬ و افرادی وب را جستجو میکردند‬ و شرکای احتمالی را پیدا میکردند و به آنها ایمیل می زدند.‬ حتی امروزه هم هر هفته من‬ لینکهای درخواست تقابلی دریافت میکنم‬ ولی بعد از چند سال موتورهای‬ جستجو لینک گذاری تقابلی را بی ارزش کردند‬ که در اکثر مواقع دیگر نتیجه ای ندارد‬.

توضیح لینک گذاری تقابلی

من چگونگی عملکرد آن را به شما توضیح میدهم.‬ مشکل لینک گذاری تقابلی از نقطه‬ نظر موتورهای جستجو این است که‬ لینکها هیچ ارزش واقعی ندارند.‬ تنها دلیلی که وجود دارد این‬ است که موتورهای جستجو را قانع کنند که‬ سایتهای مرجع باید رتبه خوبی دریافت نمایند.‬ علی رغم این اصل قبلا شرکتهای‬ لینک گذاری تقابلی همیشه ادعا می کردند که‬ لینک گذاری تقابلی در مورد تهیه‬ لینکهای مفید برای بازدید کنندگان است نه تغییر نتایج جستجو.‬ البته این دروغی بیش نبود و‫ به تدریج موتورهای جستجو‬ ارزش این نوع لینکها را کاهش دادند.‬ این شرکتها کم کم ناپدید شدند و یا اینکه‬ تبدیل به خدمات ساخت لینک عمومی تری گشتند.
‬ ممکن است شنیده باشید که لینک‬ گذاری تقابلی خطرناک است و ممکن است‬ با داشتن آنها سایتتان مسدود شود‬. در اکثر مواقع اینطور نیست.‬ در واقع، اولین بار که چنین‬ ادعایی از خطرناک بودن لینک گذاری تقابلی شد‬ در زمانی بود که سایتها رنک‬ خوبی از لینک گذاری تقابلی بدست می آوردند.‬ استفاده از مزارع لینک سازی اتوماتیک و تعداد زیادی لینک تقابلی‬ میتواند خطرناک باشد ولی اکثر لینک گذاریهای تقابلی هیچ‬ ضرری ندارند و البته هیج فایده ای هم ندارند‬.‬ به طور کلی تا جایی که‫ می توانید از لینک سازی‬ تقابلی اجتناب نمایید. تنها وقتتان هدر میرود‬ ولی اگر از یک تبادل چند سایته استفاده کنید‬ که نیازی به ساخت لیست بزرگی از لینکها نباشد‬ میتواند به رتبه سایتتان کمک کند‬‬‬‬‬‬‬‬‬.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز