مشخص کردن مخاطب و موضوع

مشخص کردن مخاطب و موضوع
مشخص کردن مخاطب و موضوع برای تولید محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تعیین و درک مخاطین هدف اولین‬ گام برای تولید محتوا برای آنها میباشد. جذب همگی افراد به وب سایت چندان دشوار نیست‬ ولی جذب افراد درست و ارائه ی مباحث درست‬ به شکل و قالب درست دشوار است.‬ این یک چالش است، یک راه خوب برای شروع پرسیدن‬ یک سوال است. افرادی که ما میخواهیم‬ سایت ما را بازدید کنند چه‬ کسانی هستند و چه نقشی در سازمان دارند؟‬‬ در اینجا میتوانیم درکی از چگونگی‬ استفاده از شبکه های آنلاین‬ و مکانی برای پیام دادن و ترقیبشان پیدا کنیم.‬

اهمیت مشخص کردن مخاطب و موضوع

یک راه عالی برای شروع استفاده از ‬ Forrester Technographics Profile Tool میباشد‬. این ابزار، تصویری از چگونگی استفاده از‬ فناوریهای مختلف توسط مشتری نهایی ما ارائه میکند.‬ برای نمونه، اگر هدف ما گروهی‬ از مردان ایرانی بین ۴۵ تا ۵۴ سال باشند‬‬ میتوانید ببینید که اکثر آنها تماشا گر هستند.‬ به این صورت ما میدانیم که‫ اکثر آنها زمانی را بر‬ پادکستها، ویدئوها، وبلاگها، انجمنها و مقالات میگذارند‬ ولی فقط آنها را میخوانند و‬ هرگز در آن شرکت نمیکنند.‬ به این صورت ما باید محتوای‬ خود را در این ساختار قرار دهیم و‬ ما میدانیم که برای کسب محتوای‬ ساخته شده توسط کاربر از این ‫افراد باید سختتر کار کنیم‬. وقتی که ما فهمیدیم محتوای مورد‬ نیاز مخاطب هدف ما چیست‬ باید بفهمیم آنها چه کسانی هستند‬. باید مباحث خود را بررسی کنیم.‬ افراد کلیدواژه هایی در موتورهای جستجو تایپ میکنند‬ و کلیدواژه ها هسته و بنیاد سئو هستند،‬ بنابراین وقتی که میخواهید مبحثی را‬ انتخاب نمایید، باید آنها را به کلیدواژه های مورد نظرمان‬ بر اساس مربوط بودن، حجم جستجو‬ و رقابت در فرایند تحقیق کلیدواژه ای‬ متصل سازیم.‬ همچنین شما میتوانید از ابزاری مثل‬ گوگل ترندز برای جستجوی ‫داد و ستدهای صنعت و بدست‫ آوردن درکی از محبوبیت آن‬ در بین بینندگان هدف استفاده کنید‬ و همچنین موضوعی که جستجو و مورد بحث قرار میگیرد‬ با متصل کردن مباحث به چیزی‬ مشهور که مورد جستجو قرار میگیرد‬ تعداد مخاطبین بالقوه ی مورد نظر را افزایش میدهد.‬ سپس شما میتوانید شکاف موجود بین آنها را پر کنید.‬ احتمالش وجود دارد که فردی چیزی‬ درمورد مبحث شما نوشته باشد‬ و صحبت چندین صفحه در مورد‬ یک چیز قدیمی اصلا موضوع خوبی در اینترنت نیست‬ در عوض باید شما مشکلات را‬ پیدا کنید و آن فقدان ها را مرتفع سازید.‬ نوشتارهای رقبا را تحلیل کنید ولی مهمتر از آن‬ ببینید که در مورد چه چیزی نمی نویسیند‬. اینها فرصتهای خوبی برای شما هستند‬ که یک نقطه نظر منحصر به فرد و با‫ ارزش تر را ارائه کنید‬. وقتی که مخاطب و موضوع خود را شناسایی کردید‬ باید زوایای مختلف محتوا را تعیین نمایید‬. این در اصل همان اقدام کردن برای نوشتن محتوا میباشد‬ و باید ثابت بوده و مناسب‬ با مخاطبین مورد نظرتان نوشته شود‬. آیا قصد دارید که مقاله ای‬ تخصصی در مورد دانشمندان هوا و فضا بنویسید‬ یا اینکه در مورد صنعت سرگرمی بنویسید؟‬‬ برای هر یک حالت های مختلفی‬ وجود دارد. همچنین به یاد داشته باشید‬ که در حین انجام اینکار اهداف‬ کسب و کاری خود را نیز در نظر داشته باشید‬. هیچ کس‫ از خواندن جملات تبلیغاتی‬ خوشش نمی آید. باید چیزی را ارائه کنید‬ که ارزش بیشتری داشته باشد، محتوایی‬ که برای خواننده مفید باشد‬. وقتی که زاویه دید و موقعیت‬ محتوا را انتخاب کردید باید‬ چند موضوع مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید،‬ اول اینکه سعی کنید اورجینال باشید.‬ هر چیزی که شما مینویسید باید‬ منحصر به فرد باشد و از خلاقیت خودتان باشد.‬ شما باید چیز جدیدی را بر‬ روی میز بیاورید که خوانندگان را هیجان زده کند،‬ چیزی که جای دیگر پیدا نشود‬. چیزی که به نظرتان خلاقانه یا خنده دار است‬ میتواند آنها را سرگرم کرده و‬ باعث شود تا آخرش را بخوانند.‬ وقتی که آنها مطالعه میکنند، آنها فکر میکنند که‬ من باید این را با دوستانم به اشتراک بگذارم.‬ از نقطه نظر ساختار، باید به سبک محتوایی که‬ میخواهید بسازید نیز فکر کنید.‬ آیا شما میخواهید یک پست در‬ وبلاگ بگذارید یا یک مقاله ی غیر رسمی بنویسید؟‬ آیا شما میخواهید از سبک مقایسه ‫ای برای مقایسه ی محصول A و B استفاده کنید؟‬ آیا قصد دارید که از سناریوهای‬ پیش و بعد استفاده کنید یا چیزی‫ را توضیح دهید؟‬ و به یاد داشته باشید که محتوا همیشه متن نیست‬. یک عکس میتواند ارزشی معادل هزاران واژه را داشته باشد.‬ همچنین شما میتوانید از ویدئویی برای‬ انتقال دیدگاه یا صدا برای‬ رساندن مضمونی پیچیده استفاده کنید تا برای کاربر ملموستر باشد.‬ با شناختن مخاطب، نوشتارتان و موضوع نوشتار‬ و سبک نوشتار، بنیادهای محتوای متفکرانه‬ منحصر به فرد و مرتبط را‬ بدست می آورید و میتوانید خوانندگان و‬ موتورهای جستجو را به حیرت وا دارید‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز