نحوه به کار بردن دامنه های سطح بالای جدید

دامنه های سطح بالا

گوگل نحوه به کار بردن دامنه های سطح بالای جدید یا Top Level domain )TLDs) را شرح می دهد.

آخرین متن منتشر شده گوگل درمورد چگونگی به کار بردن TLDs جدید، قدیمی و دامنه های مربوط به منطقه جغرافیایی خاص –gTLD- است. جان مولر تحلیلگر وب مستر گوگل به تازگی در بلاگ “گوگل وب مستر” درباره همین موضوع مطلبی منتشر کرده است. جان گفت گوگل این مطلب را به خاطر سوالها و تصورات غلطی که بین جامعه وب مسترها شنیده بود، به اشتراک گذاشته است. به طور خلاصه، هیچ TLDsنیست که گوگل آن را به بقیه ترجیح دهد؛ همگی در رنک به طور یکسان بررسی می شوند. برخی از این دامنه ها مختص منطقه جغرافیایی خاصی هستند و گوگل آنها را به عنوان پیش فرض و default یک کشور در نظر می گیرد. این TLDs نشان دهنده این است که آن منطقه جغرافیایی برای آن وبسایت مهم تر است. با این وجود با همه TLD ها به طور یکسان رفتار می شود.
در اینجا برخی از سوالات اخیری که گوگل درمورد این موضوع منتشر کرده و پاسخ داده است، برای شما آماده کرده ایم:
• gTLD جدید چگونه بر جستجو تاثیر می گذارد؟ آیا گوگل به خاطر این دامنه های جدید در حال تغییر الگوریتم جستجو است؟ این دامنه ها چقدر برای جستجو مهم هستند؟
به طور کلی سیستم ما با gTLD جدید مانند تمامی gTLD های دیگر رفتار می کند (مانند com و org). کلمات کلیدی در یک TLD هیچ تاثیری در جستجو ندارد.
• دامنه هایی با اسم بین المللی مانند .みんな چطور؟ آیا Googlebot می تواند آنها را کرال و ایندکس کند تا در جستجو استفاده شوند؟
بله، از این دامنه ها می شود مثل دامنه های دیگر استفاده کرد(البته آسانتر است که با جستاری مانند [site:みんな] بررسی شود. گوگل با مدل پانی کد ( کد بین المللی یکسان) یک نام دامنه هاست با مدل بدون کد هم یکسان رفتار می کند، پس نیاری نیست که آنها را redirect کنید یا به طور جداگانه استانداردسازی کنید. به خاطر داشته باشید برای بقیه URL ها از UTF-8 برای مسیریابی جستارها استفاده کنید و ازنوشتن حروف ASCII اجتناب نمایید.
• آیا دامنه BRAND. تاثیر کمتر یا بیشتری از COM. دارد؟
خیر. با آن TLDها هم مانند gTLD های دیگر رفتار می شود. تنظیمات و ترتیب یکسانی دارند و وزن یا تاثیر بیشتری در نحوه کرال، ایندکس یا رنک URL ها ندارند.
• TLD های منطقه یا شهر جدید چگونه استفاده می شوند؟ ( مانند london. یا bayern. )
حتی اگر مختص منطقه جغرافیایی مشخصی هم به نظر برسند، ما با آنها مانند gTLD رفتار می کنیم. این اصول برای دامنه هایی مانند eu. یا asia. نیز یکسان است. شاید استثناهایی در برخی موارد وجود داشته باشد که در عمل مشخص بشود.
• دامنه های کد کشوری حقیقی – ccTLD- چطور؟ آیا گوگل این دامنه ها (مانند uk, .ae و…) را به عنوان یک دامنه محلی برای افراد آن کشور در نظر می گیرد؟
به طور پیش فرض، اکثر ccTLD ها (البته با وجود برخی استثنا) در گوگل طوری استفاده می شوند که محل جغرافیایی وب سایت را پیدا کنند و نشان می دهند که آن وب سایت شاید در آن کشور رایجتر است.
• آیا درصورتی که دامنه ام را از com. به دامنه دیگری تغییر بدهم، پاسخ تلاشهای سئوی من را خواهد داد؟ چگونه وب سایتم را بدون از دست دادن اطلاعات پیشین یا رنک منتقل کنم؟
ما در بخش Help Center نحوه انتقال اسناد و اطلاعات سایت را کامل توضیح داده ایم. تغییرات دامنه ممکن است برای ظاهر شدن در جستجوها زمان ببرد. پس بهترین راه این است که دامنه ای را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای بلند مدتتان باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز