بهینه سازی بین المللی
با اینترنت
میتوانیم با مخاطبین جهانی در ارتباط باشیم که در گذشته هیچ دسترسی به
آنها نداشتیم ولی با داشتن وب سایتی در جهان چالشهایی را به همراه خواهد
داشت از جمله موتورهای جستجو و چگونگی نمایش سایتتان یک اصل بنیادی که
باید برای بهینه سازی بین المللی به خاطر بسپرید این است که موتورهای جستجویی که مردم در جهان استفاده میکنند تقریبا مشابه است.
شروع بهینه سازی بین المللی
با وجودی که گوگل
و بینگ اکثریت جستجوهای ایالت متحده را شامل میشود کشورهای دیگر
موتورهای جستجو دیگری دارند مثلا Baidu درچین، Yandex در روسیه هر دو
بازار خوبی در جستجو در آن کشورها دارند. به یاد داشته باشید که موتورهای
جستجو معمولا نسخه ای مختص جغرافیایی از موتور جستجو برای منطقه های
مختلف جهان طراحی شده است. یک گام مهم برای انجام جدی سئو بین المللی
این است که محتوای سایت خود را به زبان یا کشوری که مد نظر دارید ترجمه
نمایید. برای اینکار نیاز به صرف زمان و منابعی وجود دارد و نباید آن را
دست کم بگیرید. اگر منابع لازم را در اختیار ندارید، خدمات تفسیر و
ترجمه وجود دارد که میتوانید یک ترجمه با کیفیت در زبان دیگر و با کیفیت
زبان اصلی محتوا در اختیار داشته باشید. بعد از اینکه محتوای خود را ترجمه
کردید، باید صفحه ی جدیدی با یک آدرس جدید برای زبان دیگر آن محتوا
بسازید و به این صورت یک دسترسی آسان برای تغییر دادن زبان در اختیار
کاربران قرار میگیرد. همچنین باید توجه داشته باشید که با اینکه همان
زبان در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، تفاوتهای گویشی، لهجه
ای و فرهنگی بسیاری در بین کشورهای مختلف وجود دارد. اگر شما کارتان را
در مکزیکو، آرژانتین و کاستاریکا انجام میدهید نه تنها باید محتوا را به
زبان اسپانیایی ترجمه کنید بلکه باید سه نسخه منطقه ای نیز از صفحه داشته
باشید و ترجمه ها و نسخه های منطقه ای را در صفحات مختلف قرار دهید و
مطمئین شوید که در اقدامات تحلیل وب شما گردآوری میشود. در اینجا
میتوانید بفهمید که کدام موتور جستجو چه نوع ترافیکی را که برای بخشی از
وب سایت است هدایت میکند و شما میتوانید از همان اعمال بنیادی و مفاهیم بهینه سازی برای پیدا کردن و ارتقا دادن فرصتها و همچنین ساخت و تبلیغ محتوایی برای کاربرانی با زبانهای مختلف استفاده کنید.
منبع : بهینه سازی بین المللی
نظرات
ارسال یک نظر