احتمالا گوگل شبکه لینکی زیرزمینی دیگری را هم جریمه کرده است

جریمه شبکه لینکی زیرزمینی
باز هم گوگل شبکه لینکی SAPE را جریمه کرده است؟ بسیاری از کسانی که کار سئوی بلک هت – کلاه سیاه – انجام می دهند، گزارش حاکی از افت شدید رنک گوگل داده اند. به نظر می رسد روز گذشته -چهارده اکتبر- گوگل به سراغ این شبکه لینکی هم رفته باشد.
ما در حال مشاهده گزارش های گوناگون از انجمنهای سئوی بلک هت هستیم که نشان می دهد سایتهایشان طی شب گذشته افت زیاد و جدی داشته است. بر اساس گزارشاتی که مطالعه کرده ام، به نظر می رسد وجه مشترکی بین این وبسایتهایی که درگیر این مشکل بودند وجود دارد و آن این است که همه آنها از یک شبکه لینکی استفاده می کردند؛ شبکه ای به نام SAPE . SAPE قبلا هم در مارچ ۲۰۱۳ توسط گوگل مورد هدف قرار گرفت، اما توانست سیستم خود را به سرعت دوباره به کار بیندازد و شبکه ای بشود که افراد بسیاری از آن استفاده کنند.
به طور قطع نمی توان گفت که گوگل برای جریمه سراغ یک شبکه لینکی رفته باشد. معمولا گوگل در چنین مواقعی هیچ نظری نمی دهد. ما برای آگاهی از اطلاعات بیشتر و دیدگاه آنها نسبت به این جریان ایمیلی ارسال نموده ایم.
اگر بخواهم حدس بزنم، فکر می کنم که این جریان به جریمه های سنگین تر و جدی تری مربوط است که گوگل متعهد شده تا از آنها برای وب مسترهای نقض کننده قوانین استفاده کند. اما هیچ کدام از این وب مسترها به طور قطع تایید نکرده اند که در Google Search Console عمل خاصی مشاهده کرده باشند. این مسئله نیز می تواند به الگوریتم سایتهای هک شد مربوط باشد یا شاید گوگل در حال انتشار آپدیت جدیدی برای الگوریتم پنگوئن باشد. به زودی علت آشکار می شود و ما شما را در جریان خواهیم گذاشت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز