ترویج مطالب خود با شبکه های اجتماعی
رسانه اجتماعی یک راه عالی برای انتشار محتوا در جهان است و میتواند منبعی برای ترافیک ارجاعی بوده و تعداد مشتریان بالقوه شما را افزایش دهد. ولی رسانه ی اجتماعی خیلی جدید است و بسیاری از کسب و کارها بدون اطلاع از چگونگی استفاده موثر از آن شروع به انجام آن کردند. اولین چیزی که باید بدانید این است که شما باید رسانه ی اجتماعی را برای دریافت محتوا و مطمئن شدن از حضور شرکت در رتبه های بالای شبکه های رسانه اجتماعی ارزیابی نمایید. منظورم رسانه هایی است که بیشترین کاربران فعال را دارند مثل، Twitter ، Facebook, LinkedIn ، Google+و YouTube . هر کدام از این شبکه ها شانسی هستند تا شما محتوای خود را در مقابل چشمهای بیشتری قرار دهید, لینکهای بیشتری جذب کرده و به اشتراک گزاری را تشویق کنید.
دلایل ترویج مطالب خود با شبکه های اجتماعی
وقتی که حضور خود را در این شبکه ها ثابت کردید، باید مطمئن شوید که آنها در صفحاتی که ساخته اید همگام سازی شده باشند. بسیاری از شرکتها وبلاگها را با یک فید RSS حفظ میکنند چون این کار بسیار خوبی برای دستیابی به بازدیدکنندگان اصلح میباشد. آنها به صورت فعال مشترک محتوای شما میشوند. شما میتوانید همین کار را با رسانه ی اجتماعی انجام دهید و دکمه های به اشتراک گزاری مختلفی را در صفحه قرار دهید و اینها کاربران را قادر میسازند تا سریعاً محتوایی که به نظرشان مفید است را به شبکه های خودشان انتقال دهند. به این صورت شما باید دکمه به اشتراک گزاری خود را با دقت بیشتری انتخاب نمایید. ۲۰ دکمه ی مختلف را در صفحه نگذارید تا لود صفحه دشوار شود باید دکمه ای را انتخاب کنید که مخاطبین شما در آن فعالیت داشته باشند. برای نمونه اگر شما حضور فعالی را در Twitter و Google+ دریافت میکنید دکمه های Twitter و Google+ را در صفحات قرار دهید اگر تلاش میکنید تا Facebook و LinkedIn را رشد دهید قرار دادن این دکمه ها میتواند ایده ی خوبی باشد ولی اگر صفحه MySpace یا Orkut را ندارید و هدفتان کاربران این شبکه های اجتماعی نیست آنها را کنار بگذارید و انتخاب کردن را برای مشتریانتان ساده تر کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از این دکمه های به اشتراک گزاری قابل تنظیم می باشند. برای نمونه، شما میتوانید با بهینه سازی توئیتها نام کاربری Twitter را وارد کنید تا مشترکین آن توئیت شما را دنبال کنند. در Facebook شما میتوانید عکس بند انگشتی را کنترل کنید تا به صورت پیشفرض مورد استفاده قرار گیرد. با ساخت و رشد حضورتان در شبکه های اجتماعی مباحث مرتبط با خود را پیدا کرده که موجب رشد فضای اجتماعی میشود. در Twitter و Google+ هشتگ ها برای گفتمانهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد و افرادی که به موضوع خاصی علاقه دارند توئیتها و پستهایی که حاوی هشت تگ مشخصی است را بررسی میکنند. شما میتوانید هشتگ های موجود را با جستجو در توئیتر در مورد صنعتتان پیدا کنید و یا اینکه کسانی که دائما آن را توئیت میکنند را پیدا کرده و ببینید که از چه هشتگی استفاده میکنند. برای نمونه جامعه ی Web Analytics از هشتگ #measure در توئیتهایشان استفاده میکنند. بسیاری از متخصصین با استفاده از هشتگ علایق خود را به اشتراک میگذارند بنابراین اگر شما میخواهید محتوایی بسازید که با این موضوعی همخوانی داشته باشد شما میتوانید از این هشتگ برای عرضه محتوا به گروه مشخصی از افراد استفاده کنید البته به یاد داشته باشید که این یک جامعه خود تنظیم شونده است. محتوای شما میتواند برای آن گروه ارزشمند و مفید باشد و اگر اینطور باشد با به اشتراک گزاری ها و پاسخ های بیشتر پاداشش را میگیرد. یک راه خوب برای برنامه ریزی استراتژی محتوا شناسایی برنامه ریزی به اشتراک گزاری آن محتوا در شبکه اجتماعی است. چه شبکه ای میتواند با آن حرکت کند، چه پیامی میفرستد و چه هشتگی استفاده میکند چه کسی این کار را میکند و چه کسی فعالیت ها را پایش و به آنها پاسخ میدهد و موجب ادامه ی بحث میشود؟؟ اینها تماما پرسشهایی هستند که باید در هنگام انتشار محتوا به آن توجه داشته باشید. در نهایت اینکه خروجی های رسانه های اجتماعی امروزه برای همیشه ثابت باقی نمی ماند. آیا Friendster ، MySpace را به یاد دارید؟ در مورد Netscape و AOL چطور؟ در این صنعت شرکتها افت و خیز بسیار سریعی دارند و شما باید توجه خود را جلب مخاطبین کنید و مناسب با آن پاسخ دهید.
نظرات
ارسال یک نظر