نمایش آگهی های بزرگ برای بازدیدکنندگان موبایل، ممکن است منجر به کاهش رنک شما بشود

همین حالا صفحات پیجتان را در نسخه موبایل بررسی کنید و مطمئن شوید که تبلیغات نصب برنامه آنها به چه صورت است. ممکن است بسیاری از محتواهایتان را مسدود کنند و رنک پایین به شما بدهند!

گوگل اعلام کرد که تبلیغات نصب برنامه ای که میزان عمده ای از محتواهایتان را می پوشانند، به عنوان سازگار با موبایل(Mobile-friendly) شناخته نمی شوند و همچنین به صفحات وب شما رنک Mobile-friendly نخواهند داد.
گوگل این نکته را در یکم ماه نوامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد اما ابزارهای آزمایش سازگاری با موبایل امروز آنها را به عنوان ناسازگار با موبایل نشان داد. گوگل اینگونه نوشت:
پس از یکم نوامبر، صفحات وبسایتهایی که یک تبلیغ نصب اپلیکشین را نشان می دهند و این تبلیغات بیشتر محتوا را از صفحه نتایج جستجوی گوگل پنهان می کند، دیگر به عنوان یک سایت mobile-friendly شناخته نمی شود.
در تصویر زیر، یک صفحه از این نوع می بینید که همچنان گوگل آن را سازگار با موبایل شناسایی می کند:
آگهی های بزرگ و کاهش رنک
پس نتیجه می گیریم که بنرهایی که اپل حمایت می کند و همچنین بنرهای نصب برنامه هایی که توسط گوگل کروم پشتیبانی می شوند، همگی توسط گوگل، سازگار با موبایل (mobile-friendly) شناخته می شوند. فقط آن تبلیغات سایز بالا و بزرگی که قسمت بیشتر محتوای سایت را می پوشاند جز این دسته حساب نمی شوند.
گوگل همچنین اعلام کرد که تنها تبلیغات برنامه ای که محتوا را بلاک و مسدود می نمایند، باعث پایین آمدن رنک می شود. تبلیغات دیگری که برای نصب برنامه نیستند مشکلی ندارند و تاثیری روی رنک نخواهند گذاشت.
منبع : نمایش آگهی های بزرگ برای بازدیدکنندگان موبایل، ممکن است منجر به کاهش رنک شما بشود

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز