توضیح دوباره سئو

توضیح دوباره سئو 

حتما تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که، زمانی که در یکی از موتورهای جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید، بعضی از وب سایت ها در رتبه های بالایی به شما نمایش داده می شوند و این به این معناست که این صفحات وب ویژگی هایی دارند که برای انتخاب یک موتور جستجو فریبنده و جالب تر است. بهینه سازی به شما کمک می کند که در نتایج جستجوی یک موتور جستجو بیشترین امتیاز را داشته باشید. سئو علم دلیل اهمیت این موضوع آن است که، بیشتر افراد برای دست یابی به اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود از موتور های جستجو استفاده می کنند. تقریبا تمامی افرادی که با وب آشنایی دارند حداقل یک بار کلمه سئو و یا بهینه سازی سایت به گوششان خورده است.
اما SEO چیست؟ SEO مخفف Search Engine Optimization است، که معادل آن در فارسی “بهینه سازی موتور جستجو ” می باشد.
اکثر مردم معمولا به نتایج صفحه ی نخست موتورهای جستجوی گوگل و یاهو توجه میکنند پس داشتن رنک یا امتیاز بالا به نمایش سایت شما در صفحه ی نخست کمک خواهد کرد. علم SEO به بررسی روش های مناسب برای انتخاب بهترین عنوان برای سایت، تگ ها، کلمات کلیدی و محتوا و مطالبی که موتورهای جستجو می پسندند، می پردازد. موتورهای جستجو با کمک نرم افزارهای عنکبوت یا خزندگی وب سایت ها را دسته بندی می کنند. تمام نرم افزارهای عنکبوت یکسان عمل نکرده و ممکن است وب سایتی که در یک موتور جستجو رنک بالایی دارد در موتور دیگر این چنین نباشد و لذا لازم است متخصصین سئو تمامی تغییرات موتورهای جستجو را دنبال کرده و صفحات وب را مطابق این تغییرات بهینه کنند.
توجه داشته باشید که همراهی وب شما با تغییرات موتورهای جستجو، شما را تابع این موتورها کرده پس لازم است حتما با طراح سایت خود درمورد بهینه سازی موتورهای جستجو صحبت کنید تا مطابق اصول بهینه سازی طراحی صفحات وب شما را شروع کند. رعایت اصول بهینه سازی از همان ابتدای طراحی سایت، امری آسان تر و معقول تر است و چه بهتر که سایت شما از همان ابتدا که بر روی وب قرار می گیرد اصول بهینه سازی موتورهای جستجو را رعایت کرده باشد.

تاریخچه سئو

در اواسط دهه ۱۹۹۰ علم SEO توسط مدیران سایتهای بزرگ شروع شد. در شروع لا زم بود که همه ی وبمسترها، برای آن عنکبوت ها، صفحات خود را در این سایت های بزرگ ثبت کنند تا در نتایج جستجو به نمایش درآیند. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی از جمله افزایش سئو  و بهینه سازی سایت ها در موتورهای جستجو هم افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۴، موتورهای جستجو طیف گسترده ای از فاکتورها را در الگوریتم رتبه بندی خود قرار دادند. در ژوئن ۲۰۰۷، نیویورک تایمز در مقاله ای افشا کرد که گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ فاکتور را در نظر میگیرد. موتورهای جستجوی پرکاربرد مثل گوگل، بینگ و یاهو هرگز الگوریتم های رتبه بندی خود را فاش نمی کنند.

چرا سئو مهم است؟!

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد؟
۱- برتری شما در نتایج یک جستجو مشتری های بسیاری را به سایت شما دعوت می کند.
۲- ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
۳- بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد.
۴- ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.
۵- ۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند و اینها تنها کسر کوچکی از تاثیرات بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوست.

چه کسانی به سئو احتیاج دارند؟

تمامی وب سایت های فعال در حوزه ی تجارت و بازرگانی لازم است که صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند چرا که این کار به جلب مشتریان اینترنتی کمک خواهد کرد. تحقیقات نشان داده که بیشتر کاربران، وب سایت ها را از طریق موتورهای جستجو می یابند.  در پایان توصیه می کنیم که سئو را برای پیشرفت در تجارت خود در اولویت قرار دهید چرا که سئو شما را به بازار معرفی می کند.
                                                                                                                           منبع : توضیح دوباره سئو

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز