احتمال دارد گوگل، مارک آپ ساختار را به الگوریتم رنک دهنده اضافه کند

به نظر می رسد، شاید روزی گوگل برای الگوریتم رنک دهنده اش از دیتای ساختاری استفاده کند، هرچند اخیرا کمپانی گوگل این موضوع را انکار کرده است.

مارک آپ ساختار

همانطور که می دانید داده ساختاری مستقیما به مارک آپ HTLML یک صفحه اضافه می شود. موتورهای جستجو از این داده برای ساختن میکروفرمت ها استفاده می کنند که تکه های کوچکی از اطلاعاتی هستند که در نتایج جستجو نمایان می شوند. داده ساختاری، مارک آپ ساختار و ریچ اسنیپت ها همیشه به گوگل و موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت شما بهتر فهمیده شود و در نهایت باعث می شوند تا گوگل به منظور افزایش میزان کلیک کاربران، نتایج ریچ اسنیپت شما را قوی تر کند. گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که از این موارد در الگوریتم رنکینگ استفاده نمی کند که رنک وب بهتر بشود. اضافه کردن مارک آپ ساختار به صفحه شما مستقیما در بهبود رنک شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیر نخواهد گذاشت اما ممکن است در آینده این روش تغییر کند.
جان مولر؛ تحلیلگر وب مستر گوگل، صبح روز یازدهم سپتامبر در گوگل هنگ اوت – hangout- گفت “من فکر می کنم به مرور زمان، شاید مارک آپ هم در رنکینگ تاثیر خواهد داشت.”
وی گفت در حال حاضر گوگل از این موارد در فرآیند رنک دادن استفاده نمی کند اما با گذشت زمان شاید شروع به استفاده از آن کند. او اینگونه پایه و اساس حرف خود را توضیح داد:
اگر بتوانیم تشخیص دهیم کسی دنبال ماشینی می گردد، می توانیم بگوییم خب، ما این صفحات را داریم که با داده ساختاری برای ماشین، مارک آپ شده اند، پس احتمالا در آن زمینه کاملا مفید هستند و مجبور نیستیم حدس بزنیم که این صفحه مربوط به ماشین است.
وی همچنین اضافه کرد:
پس من فکر می کنم که در درازمدت استفاده از داده ساختاری در وب سایت قطعا منطقی و کارامد خواهد بود. اما گمان نکنم با استفاده کردن از دیتای مارک آپ، رنک شما به طور اتوماتیک صعود کند. بنابراین ما سعی می کنیم تا بین یک سایتی که از لحاظ حرفه ای و تکنیک کامل است و سایتی که واقعا محتوای خوبی دارد، تمایز قائل شویم.
فقط چون که از نظر تکنیکی یک سایت خوب پیش می رود، به این معنا نیست که محتوایش مرتبط به موضوع مورد نظر کاربران باشد و محتوای حرفه ای داشته باشد.
منبع :احتمال دارد گوگل، مارک آپ ساختار را به الگوریتم رنک دهنده اضافه کند          

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز