۱۰ اشتباه رایج در سئو

۱۰ اشتباه رایج در سئو که بیش از ۹۰% افراد مرتکب آن می شوند عبارتند از :

۱- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه
این مورد حتی از اشتباهات رایج در میان متخصصین سئو است. ممکن است شما کلمات کلیدی ای را برای سایت خود انتخاب کرده باشید اما معمولا کاربران امکان کمی دارد که آنها را جستجو کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باعث پیروزی شما در برابر رقبای سئو خود در موتورهای جستجو می شود. یکی از بهترین ابزارها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب Website Keyword Suggestion است.
۲- نادیده گرفتن تگ عنوان
معمولا بیشتر سایت ها تگ عنوان ندارند. اما توجه داشته باشید که تگ عنوان از مهم ترین قسمت های قرارگیری کلمه ی کلیدی است، چرا که نه تنها در بهینه سازی سایت بسیار کمک خواهد کرد بلکه متن این تگ در نتایج جستجو به عنوان لینک صفحه نمایش داده می شود.
۳- داشتن فایل فلش
فلش اگرچه جذاب است اما نه برای موتورهای جستجو. اگر در استفاده از فلش اصرار دارید و از طرفی می خواهید در نتایج موتورهای جستجو نیز جایی داشته باشید، نسخه ی HTML آن را ارائه دهید. از آنجائیکه الگوریتم عنکبوت محتوای فلش را نمی خواند لذا صفحه ی اول آن شناسایی نشده و به همین دلیل موتورهای جستجو فلش را دوست ندارند.
۴- منوهای جاوا اسکریپت
موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را نمی خوانند پس برای منوها از جاوا استفاده نکنید. اگر از جاوا برای منوها استفاده می کنید باید حتما نقشه ی سایت را با قراردادن لینک در تگ noscript بسازید در غیر این صورت تمامی لینک ها crawlable نخواهند شد.
۵- عدم تطابق و نگهداری
برای رسیدن به موفقیت توجه داشته باشید که، دائما سایت خود را بهینه کنید و به تغییرات در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو توجه کنید.
۶- تمرکز بیش از حد در متا تگ ها
تمرکز بیش از اندازه بر کلمات کلیدی دیگر منسوخ شده است پس زمان خود را برای این قسمت بیهوده هدر ندهید.
۷- استفاده تنها از تصاویر برای عنوان
برای عنوان و سرفصل ها صرفا از تصاویر استفاده نکنید. اگرچه ممکن است این امر سایت شما را متمایز تر کند ولی طبق معیارهای سئو، امری بسیار اشتباه است. چرا که تگ های H1 و H2 در جستجوگرها، متن برچسب ها و لینک منوها هستند.
۸- نادیده گرفتن آدرس ها (url)
اگرچه این تصور که بدون استفاده از کلمات کلیدی در آدرس هم می توان به رتبه های بالادست یافت، تصور غلطی نیست اما استفاده از کلمات کلیدی در URL دامنه یا بخشی از URL مزیت بزرگ شما نسبت به رقبایتان است. استفاده از کلمات کلیدی در آدرس برای گوگل، یاهو و ام اس ان بسیار مهم است.
۹- بک لینک های اسپم
داشتن لینک های زیاد همیشه هم موجب افزایش رتبه ی سایت نمی شود. در واقع باید یک لینک دهنده ی موثر و با کیفیت را انتخاب کرد.
۱۰- اشتباه عدم استفاده از کلمات کلیدی در محتوا
بر روی کلمات کلیدی خود در متن تمرکز کرده و آنها را به شکل برجسته، پررنگ و متمایز در متن و محتوای سایت استفاده کنید.
                                                                                                                            منبع : ۱۰ اشتباه رایج در سئو

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز