تفاوت SEO و SEM

تفاوت Seo و Sem
SEO مخفف Search Engine Optimization و SEM مخفف Search Engine Marketing هر دو از زیرمجموعه های بازاریابی اینترنتی هستند. اهمیت استفاده از این دو مفهوم به دلیل این است که مطابق آمارها بیش از ۹۰% کاربران نتایج جستجوهای خود را در صفحه ی نخست می یابند و حتی سه نتیجه ی ابتدایی بسیار حائز اهمیت هستند. SEM یا همان بازاریابی موتورهای جستجو، واژه گسترده تری نسبت به سئو است.
سئو با تنظیم و بازنویسی محتوای وب سایت ها برای رسیدن به رتبه ی بالاتر در موتورهای جستجو و یا به صورت پرداخت کلیکی (Pay Per Click) به SEM ختم می شود. سئو نسبت به SEM تضمین طولانی تری برای ثبات رتبه ی سایت خواهد داشت. چراکه SEM ترافیک لحظه ای خوبی را متناسب با بودجه ی پرداختی شما به سمت سایت هدایت می کند ولی سئو روشی پایدار و استاندارد است که منجر به تغییرات در طراحی وب خواهد شد.

کارهایی که در SEM انجام می شود

۱- استفاده از کلمات کلیدی مناسب
۲- بررسی رقبا مطابق با وضعیت فعلی سایت
۳- اصلاح در ساختار سایت
۴- بهینه سازی پارامترهای مختلف سایت
۵- معرفی سایت به موتورهای جستجو
۶- افزایش پیوندهای سایت
۷- شرکت در برنامه های PFI
۸- تحلیل آمار سایت
۹- بالابردن رتبه ی سایت
۱۰- انتخاب موتورهای جستجو ی مختلف و سرمایه گذاری در آنها
۱۱-بهینه سازی اخبار مربوط به سایت

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز