میکروفرمت ها
موتورهای جستجو عملکرد خیلی خوبی در تشخیص موضوع محتوای کلی صفحات وب دارند ولی ممکن است بخشی از صفحه سایت شما حاوی نوع خاصی از محتوا باشد، مثلا بررسی یک محصول؛ یک ویدئو یا دستور غذا. موتورهای جستجو توانایی درک این نوع محتوا را دارند و خوشبختانه ما نیز میتوانیم در موردش به آنها کمک کنیم. یک کدی که میتوانیم از آن کمک بگیریم میکروفرمت میباشد. میکروفرمتها سینتکس خاصی در اختیار ما قرار میدهند تا به موتورهای جستجو در شناسایی محتوای صفحه کمک کنیم. این تنها به موتورهای جستجو در شناسایی قطعات محتوایی کمک میکند، بلکه با آن میتوانید مولفه های خاصی از محتوا را نیز شناسایی کنیم.
مثالی از میکروفرمت ها
سایتی در مورد دستور غذا را در نظر بگیرید. این مثالی از متن یک دستور غذا میباشد که ما میتوانیم به آن نگاه کرده و آن را به عنوان یک دستور غذای خوب در نظر بگیریم ولی برای موتورهای جستجو جملات کوتاه و خطهای شکسته چندان جالب به نظر نمیاید و آنها نمیتوانند معنای هر خط را درک نمایند. با قرار دادن کدی پشت این دستور غذا با استفاده از میکروفرمت schema.org برای دستور غذا، شما میتوانید به موتورهای جستجو موضوع این محتوا را بگویید. همانطور که در سایت میبینید مشخصه های برای مواد لازم، آماده سازی و زمان پخت و هر چیز لازم دیگری برای یک دستور غذا وجود دارد. اگر از نقطه نظر موتورهای جستجو به آن فکر کنید به این صورت نه تنها میفهمد که این یک دستور غذا است بلکه میتواند تمامی این داده های مرتبط با دستورغذا را دریابد و به این صورت راحتتر محتوا را به کاربران نشان دهد. اگر شخصی به دنبال دستور غذای خاصی از یک سرآشپز میگردد یا مقدار زیادی سیب دارد که میخواهد کاری با آن انجام دهد، موتور جستجو درک معنایی بهتری از محتوا داشته و میتواند آن را برای کوئری های جستجوی مرتبط به نتایج جستجو وارد کند. به schema.org رفته و انواع محتوایی که از آن پشتیبانی میشود را ببینید. دستورهای غذا فقط یکی از بسیار میکروفرمت موجود است. شما میتوانید از میکروفرمت ها برای توضیح یک کتاب، با چیزهایی مثل عنوان نویسنده، زمان انتشار، تعداد صفحات و یا برای تشخیص یک رویداد پیشرو با نام، مکان، زمان یا حتی قیمتش استفاده نمایید. اگر شما کسب و کاری در ساخت و ساز دارید و شما قصد فروش اینترنتی آنها را دارید با استفاده از میکرو فرمتها میتوانید برای محتوای کسب و کار بومی یا محتوای محصولاتتان استفاده نمایید به طور کلی هر زمانی که میتوانید محتوایی برای نتایج جستجو مشخص کنید باید حتما اینکار را انجام دهید. فرمتهای مختلف را بررسی کنید تا بفهمید که چه چیزی میتواند به نوع متفاوتی از محتوای سایت ارتباط داشته باشد و به این صورت تمامی اطلاعات مهم را با موتورهای جستجو و بازدیدکننده ها به اشتراک بگذارید.
منبع : میکروفرمت ها
نظرات
ارسال یک نظر