میکروفرمت ها

میکروفرمت ها
موتورهای جستجو عملکرد خیلی خوبی در‬ تشخیص موضوع محتوای کلی صفحات وب دارند ‫ولی ممکن است بخشی از صفحه‬ سایت شما حاوی نوع خاصی از محتوا باشد،‬ مثلا بررسی یک محصول؛ یک ویدئو یا دستور غذا.‬ موتورهای جستجو توانایی درک این نوع محتوا را دارند‬ و خوشبختانه ما نیز میتوانیم در‬ موردش به آنها کمک کنیم‬. یک کدی که میتوانیم از آن کمک بگیریم‬‬ میکروفرمت میباشد. میکروفرمتها سینتکس خاصی در اختیار ما قرار میدهند تا‬ به موتورهای جستجو در شناسایی محتوای صفحه کمک کنیم‬. این تنها به موتورهای جستجو در‬ شناسایی قطعات محتوایی کمک میکند، بلکه‬ با آن میتوانید مولفه های خاصی‬ از محتوا را نیز شناسایی کنیم‬.

مثالی از میکروفرمت ها

سایتی در مورد دستور غذا را در نظر بگیرید. این مثالی از متن یک دستور غذا میباشد که‬ ما میتوانیم به آن نگاه کرده‬ و آن را به عنوان یک دستور ‫غذای خوب در نظر بگیریم‬ ولی برای موتورهای جستجو جملات کوتاه و خطهای شکسته‬ چندان جالب به نظر نمیاید و‬ آنها نمیتوانند معنای هر خط را درک نمایند.‬ با قرار دادن کدی پشت این ‫دستور غذا با استفاده از میکروفرمت‬ schema.org برای دستور غذا‬، شما میتوانید به موتورهای جستجو موضوع‬ این محتوا را بگویید. همانطور که در سایت میبینید مشخصه های برای‬ مواد لازم، آماده سازی و زمان پخت و‬ هر چیز لازم دیگری برای یک دستور غذا وجود دارد‬. اگر از نقطه نظر موتورهای جستجو به آن فکر کنید‬ به این صورت نه تنها میفهمد‫ که این یک دستور غذا است‬ بلکه میتواند تمامی این داده های‬ مرتبط با دستورغذا را دریابد و‬ به این صورت راحتتر محتوا را به کاربران نشان دهد‬. اگر شخصی به دنبال دستور غذای‬ خاصی از یک سرآشپز میگردد یا‬‬‬‬ مقدار زیادی سیب دارد که میخواهد‬ کاری با آن انجام دهد، موتور جستجو‬ درک معنایی بهتری از محتوا داشته‬ و میتواند آن را برای کوئری های‬ جستجوی مرتبط به نتایج جستجو وارد کند‬. به schema.org رفته‬ و انواع محتوایی که‬ از آن پشتیبانی میشود را ببینید.‬ دستورهای غذا فقط یکی از بسیار میکروفرمت موجود است.‬ شما میتوانید از میکروفرمت ها برای‬ توضیح یک کتاب، با چیزهایی مثل عنوان‬ نویسنده، زمان انتشار، تعداد صفحات و یا برای تشخیص‬ یک رویداد پیشرو با نام، مکان،‬ زمان یا حتی قیمتش استفاده نمایید‬. اگر شما کسب و کاری در‫ ساخت و ساز دارید و‬ شما قصد فروش اینترنتی آنها را دارید‬ با استفاده از میکرو فرمتها میتوانید‬ برای محتوای کسب و کار بومی‬ یا محتوای محصولاتتان استفاده نمایید‬ به طور کلی هر زمانی که‬ میتوانید محتوایی برای نتایج جستجو مشخص کنید‬ باید حتما اینکار را انجام دهید.‬ فرمتهای مختلف را بررسی کنید تا‬ بفهمید که چه چیزی میتواند‬ به نوع متفاوتی از محتوای سایت‬ ارتباط داشته باشد و به این صورت‬ تمامی اطلاعات مهم را با موتورهای‬ جستجو و بازدیدکننده ها به اشتراک بگذارید‬‬‬.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز