نشان دادن نقل قول افراد مشهور توسط گوگل

نشان دادن نقل قول افراد مشهور توسط گوگل
و حالا گوگل دیگر نقل قول افراد مشهور را نشان می دهد بدون اینکه منبع آن را ذکر کند!!!!!!!!!
گوگل اکنون جستارهای پاسخ نقل قول افراد مشهور را در چهارچوبی نشان می دهد که به منبع محتوا لینک نشده است. گوگل چهارچوب جواب مستقیم جدیدی بالای نتایج جستجو ایجاد کرده است که نقل قولهای افراد مشهور را نشان می دهد. اگر شما نام یک فرد مشهور را جستجو کنید و کلمه نقل قول – quotes- را به جستار اضافه کنید، احتمالا آن جدول را خواهید دید. اینجا نمونه ای از آن را در قسمت بالای نتایج جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشیهای همراه می بینید:
نقل قول رئیس جمهور سابق آمریکا
نقل قول رئیس جمهور سابق آمریکا

ماجرای قرار ندادن منابع نقل قول ها در گوگل

به نظر می رسد که گوگل نقل قولها را از وب سایتهای مختلف می گیرد اما سایت و یا منبعی را که از آنها نقل قولهای افراد مشهور را برداشته است، عنوان نمی کند. واضح است که این موضوع برای وب مسترهایی که به واسطه این مطالب زمان و پولشان را صرف ترویج و جواز سایتشان کرده اند، بسیار ناراحت کننده است. این جریان منجر به کمتر شدن ترافیک برای سایتهای نقل قول شده است. الکس چیتو ذکر کرد: ” ارزش اشاره کردن به این موضوع را می بینم که گوگل مطالب را به منبع آنها لینک نمی کند. نقل قولها از صفحات و وب سایتهای گوناگون استخراج شده اند و گوگل ضرورتی در نسبت دادن ندیده است.”
مسئله دیگر این است که دلیل اینکه گوگل نقل قولها را از سایتهای مختلف بدون منبع برمی دارد این باشد که برخی شخص اشتباهی را در سایت خود به نقل قول نسبت داده باشند. برخی بررسیها نشان داده که گوگل در رابطه با مارک توان که همیشه به اشتباه جملاتی از او نقل می شود، هیچ مشکلی ندارد. همین مورد نیز در رابطه با آلبرت انیشتن و بسیاری از نقلهای اشتباه از ویکی پدیا که ما آنها را چک کردیم تکرار شد. برای پی.تی بارنوم – یک تاجر معروف آمریکایی- جمله اولی که گوگل از او نقل کرده مشکل اینجاست که کسی نمی تواند ثابت کند که پی.تی بارنوم آن جمله را گفته باشد. در واقع مدرکی است که نشان می دهد یک رقیب راجع به او این جمله را گفته باشد.
نقل قول بارنوم
نقل قول بارنوم
 گوگل این جمله جی پی مورگان را – بانکدار آمریکایی- ” اگر می خواهی بپرسی چقدر قرار است برایت ارزش داشته باشد، پس از عهده اش بر نمیایی.” نیز در لیست قرار داده است. مانند جمله بارنوم، مورگان این حرف را با حالت مشاجره ای گفته است. و اینجا جمله معروف ماری آنتوانت ” بگذارید آنها کیکشان را بخورند ” در لیست گفته هایش آمده است و هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند او واقعا این حرف را زده باشد.
نقل قول مورگان
نقل قول مورگان
نقل قول آنتوانت
نقل قول آنتوانت
این مسئله عنوان نکردن منابع حتی مشکل بزرگتری برای گوگل شده است. می تواند دیگران را به اشتباه بیندازد اما در عین می گوید که اطلاعاتی از این بیشتر دریافت نخواهید کرد. چرا مردم یک جمله را اشتباه از کسی دیگر نقل می کنند؟ کی، کجا و به چه دلیل این جمله بیان شده است؟
برای مثال جمله زیر از اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی گوگل، را در نظر بگیرید:
“اگر کاری می کنی که نمی خواهی هیچ کسی درباره آن چیزی بفهمد، شاید اول از همه نباید اصلا آن را انجام بدهی.” چرا، کی و کجا اشمیت این حرف را زده است؟ هیچ کدام از اینها در منبع نیامده است اما با این وجود برای فهم بافت کلام مهم است. اریک اشمیت این جمله را سال ۲۰۰۹در مصاحبه مستند CNBC وقتی از او درمورد امنیت خصوصی و تاریخچه جستجو در سایتها پرسیدند، گفته بود.
نقل قول اشمیت
نقل قول اشمیت
تاریخ خبر : ۳۱-۳-۹۴

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز