چرا بعضی از صفحات نه ضرر دارند نه سود

چرا بعضی از صفحات نه ضرر دارند نه سود
بهینه سازی سایت تماما به ارایه ی‬ محتوا به موتورهای جستجو برای ایندکس شدنشان ارتباط دارد‬ و علی رغم پیشرفتهایی که برای ایندکس کردن انواع‬ مدیاها انجام گرفته است از دید سئو، محتوا به معنای متن است،‬ بنابراین چندین مولفه صفحه وجود دارد‬ که در نتایج جستجو کمک چندانی به شما نمیکنند‬ همچون تصاویر، انیمیشن‌ها‬ و فایلهای پی دی اف.‬ البته وجود این محتویات ضرری برای سایت شما ندارند.‬ اضافه کردن انیمیشن‌های فلش به سایتی‬ کاملا بهینه سازی شده هیچ ضرری برای سایت ندارند‬ و حتی دلایل خوبی برای استفاده‬ از انواع مدیاها وجود دارد‬ ولی غالبا آنها برای راحتی بیشتر‬ مورد استفاده قرار میگرند یا‬ چون طراح دوست دارد به این صورت کار کند‬ من گاها با سایتهایی روبرو میشوم‬ که این تصاویر را میسازند‬ و حتی متن در سایت در تصاویر اضافه میشوند‬. متن تاثیر مخفی در موتور جستجو دارد ولی‬ اگر شما میخواهید متن ایندکس شود‬ باید به صورت متن در سایت قرار دهید‬. غالبا طراحان از تصاویر برای ساخت هدرها استفاده میکنند چون‬ کنترل بیشتری بر ظاهر به ما‫ میدهد و به این معنا است‬‬ که موتور جستجو آنها را نمیخواند و‬ هدرها مولفه مهمی در صفحات بهینه سازی شده میباشند‬. فرض نکنید که موتورهای جستجو نوشته‬ های تصویر را تشخیص میدهند،‬ متن تصاویر توسط آنها خوانده نمیشود.‬ هدرها باید توسط تگهای‬ h1 ساخته شوند‬. من به شخصه ترجیح میدهم که‬ از این متن برای هدرها استفاده کنم ولی‬ اگر بخواهم کنترل تصویر بر هدر‬ داشته باشم به دنبال تکنیکهای جایگذاری‬ میگردم که تصاویر را ترکیب‫ کند یا حتی فلش یا متن که‬ موتور جستجو بتواند آن را بخواند.‬

ارزش صفحات فلش

در مورد فایل های‬ Adobe Flash چطور؟‬ Adobe و بسیاری از‬ طراحی های فلش ادعا میکنند که‬ فلشها توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند.‬ این درست است ولی بگذارید یک سوال ساده بپرسم‬: چقدر پیش می آید که فایل‬ فلشی در نتایج جستجو ظاهر شود؟‬ تقریبا هرگز و تنها برای عبارتهای خیلی نادر‬. این نشان میدهد که محتوای موجود‬ در فایلهای فلش به خوبی در موتور‫ جستجو نمایش نمی یابد.‬ به شک مکانی برای فلش یا‬ دیگر تکنیکهای انیمیشن سازی وجود دارد‬ ولی باید توجه داشته باشید که‬ هیچ جایی برای محتوای فلش در استراتژی سئو وجود ندارد.‬ آنها عملکرد خوبی در موتورهای جستجو ندارند.‬ از فلش برای انسانها و از‬ متن برای موتورهای جستجو استفاده نمایید.‬ مشکل دیگری در مورد فلشها وجود‬‬‬‬‬ ‫دارد این است که حتی اگر فایل فلش در موتور جستجو ظاهر شود کاملا تنها خواهد ماند. به گوگل رفته و یک جستجوی پیشرفته انجام دهید‬ و از گوگل بخواهید تا فایلهای‬ فلش را به شما نشان دهد.‬ گوگل همچنان از عبارت قدیمی‬ Shockwave Flash استفاده میکند‬ که در پایین این منو قرار دارد‬. ‫عبارت جستجو را تایپ کنید و توجه‬ داشته باشید که گوگل، گرامری‬ که ما میتوانیم بدون وارد شدن به حالت جستجو پیشرفته‬ از آن برای این جستجو استفاده کنیم را نشانمان میدهد‬. گوگل لیستی از فایلهای فلش را‫ برای ما نمایش میدهد. اگر یکی‬ از این فایلها را انتخاب کنید میبینید که تنها است‬.

ارزش صفحات پی دی اف

در مورد صفحات پی دی اف چطور؟‬ خب، آنها به نسبت فایلهای فلش ‫بهتر ایندکس میشوند، ولی همچنان به‬ ندرت صفحات پی دی اف ای‬ دیده میشود که رنک خوبی در موتور جستجو دریافت کند.‬‬ صفحات پی دی اف رنک خوبی‬ دریافت نمیکنند چون حاوی محتوای شامل مولفه های‬ صفحه برای کمک به رنک صفحات نیستند. ‫مولفه هایی همچون تگهای عنوان و‬‬ هدرهای H1 غالبا‬ فایلهای پی دی اف ای هستند‬ که راه خود را برای راحتی بیشتر به وب باز میکنند.‬ شرکتها چندین فایل پی دی اف‬ دارند که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد‬. فایلهای Word که میتوانند به‬ راحتی به پی دی اف تبدیل شوند،‬ بنابراین اینها بلا استفاده می مانند‬. این خوب است ولی کمکی به‬ رنک شما در موتور جستجو نمیکند‬. بهتر است این صفحات را به‬ HTML تبدیل کنید تا‬ صفحه واقعی برای محتوای بهتر بسازید.‬ این مدیاها بسیار مفید هستند ولی‬ فایده ای برای سئو ندارند. بنابراین‬ اگر میخواهید رنک خوبی دریافت کنید،‬ مطمئن شوید که محتوای شما قابل خواندن و ایندکس شدن باشد‬‬‬‬‬‬.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز