گوگل یک آپدیت جستجوی مرکزی دیگری را تایید کرد

تایید آپدیت جستجوی مرکزی

پاندا نه: گوگل یک آپدیت جستجوی مرکزی دیگری را تایید کرد

آپدیت دیروز گوگل یک تغییری در رتبه دهی مرکزی بود که کل سال را برای آن وقت گذاشته بود. این به روزرسانی مربوط به الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و یا HTTPS نبود.
بری اسکوارتز می گوید: من روز گذشته درباره آپدیتهای احتمالی گوگل نقدهایی داشتم. گوگل به ما به طور قطعی گفت که این به روز رسانی به الگوریتم جستجوی مرکزی مربوط است و هیچ ربطی به الگوریتم پاندا که ما اخیرا منتظر آپدیتش بودیم ندارد. به علاوه گوگل به ما اعلام کرد که در آینده منتظر آپدیتهای الگوریتم جستجوی مرکزی باشیم زیرا آنها به بهتر کردن کیفیت جستجو همیشه ادامه خواند داد.
گوگل برای ما این بیانیه را ارسال کرده است:
این آپدیت مربوط به پاندا نیست. همانطور که می دانید ما همواره الگوریتمهای جستجو را توسعه می دهیم و وب در حال رشد است. ما قصد داریم تمامی کاربردهای الگوریتمها را توسعه بدهیم.
این بیانیه ما را به یاد بیانیه دیگری از گوگل به نام به روزرسانی کیفیت گوگل می اندازد و بر اسا آن، جای تعجب ندارد که از اول ماه می انجمن سئو شاهد تغییراتی در الگوریتم جستجوی مرکزی باشند. قسمت جالب این جریان این است که بسیاری از ابزارهای ردیابی مانند Mozcast به دلیل اتفاقاتی که در نتایج جستجوی گوگل افتاده بود، پیشرفت زیادی را نشان داد. در ابتدا دکتر پیت میرز فکر می کرد که شاید الگوریتم HTTPS را به روزرسانی کرده باشند و وزن آن را زیاد کرده باشند اما گری ایلیز از گوگل در توییتر خود نوشت:
“علت این تغییرات نمی تواند این مورد باشد. من به خاطر تغییرات ناگهانی در بسیاری از ابزارها طی این هفته، به شماره یک گوگل یعنی ویکی پدیا مشکوک شده ام. شاید ویکی پدیا تمام URL هایش را به HTTPS تغییر داده است که در نهایت جستجوی شماره یک تا پنج گوگل را تغییر داد و باعث تغییرات ناگهانی در ابزارها شده است.”
پس از آنجایی که ما می دانیم این تغییرات نه به خاطر پاندا، نه پنگوئن و نه HTTPS بوده است. این به روزرسانی مربوط به آپدیت جستجوی مرکزی گوگل بوده است که هنوز از جزییات آن بی خبر هستیم. در هجدهم ماه ژوئن گری ایلیز در توییتر این مطلب را خطاب به دکتر پیت گفت : “هرچند دکتر پیت نمی تواند در رابطه با این قضیه توضیح بیشتری بدهد، ما صدها تغییر هر ساله ایجاد می کنیم و شما از بقیه آن مطلع هستید.”
تاریخ خبر : ۵-۴-۹۴

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز