بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی
برای دریافت رتبه ی بالا در موتورهای جستجو تا اینجا میدانید که محتوای خوب و مرتبطی ساخته اید و آن را در فضای وب معرفی و تبلیغش نموده اید. وقتی که به تحلیل صفحات سایت میپردازید گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از علائم های مختلفی برای تصمیم گیری در مورد صفحه مورد نمایش و چگونگی تایپ آن در کوئری جستجو استفاده میکنند و وقتی که ما برای جستجوی محلی بهینه سازی میکنیم باید به چند موضوع توجه داشته باشید. اولی بهینه سازی محتوا و صفحه میباشد. تمامی صفحات وب سایت شما باید برای یک کلیدواژه ی به خوبی تحقیق شده بهینه سازی شوند و شما باید المانهای مهمی از نقطه نظر تخصصی را ارتقا بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو تخصصی به آموزش های قبلی مراجعه کنید ولی در حداقل حالت باید حتما عنوان صفحه، توضیح تگهای HEAD، متن بدنه، و متن alt را بر هر تصویر بهینه سازی نمایید. تا اینجا را که احتمالا میدانستید ولی حالا میخواهیم در مورد جستجوی محلی صحبت کنیم.
پیاده سازی جستجوی محلی
اول از همه اطلاعات تماس شما اهمیت بسیاری دارد و چند مورد را باید در صفحه تماس با ما به صورتی مشخص قرار دهید. به schema.org/LocalBusiness رفته و المانهای مدلی که برای نوع کسب و کارتان مناسب است را انتخاب کنید ولی ما میخواهیم یک نمونه ابتدایی از چگونگی عملکردش را نشانتان دهیم. فرض کنید که شما یک صفحه تماس دارید که نام، توضیحی از کسب و کار آدرس و شماره تلفنتان را نشان میدهد. با اضافه کردن چند تگ و تعریف این آیتمهای موجود در schema.org به موتورهای جستجو اطلاعاتی در مورد هر متن نشان میدهد و به یاد داشته باشید که این تنها بخش ابتدایی ماجرا است. میکروفرمت هایی برای همه چیز وجود دارد، از ساعتهای اقدام شما گرفته تا انواع روش خریدی که قبول میکند تا آیتمهایی مختص کسب وکارتان همچون منوهای رستوران. در حداقل حالت باید حتما نام کسب و کار آدرس و شماره تلفن را قرار دهید و همچنین چیزهایی مثل ایمیل کاری، راهنمای مسیر یا یک نقشه، و یک عکس و چند متن alt را اضافه کنید. همچنین بازدیدکنندگان انسانی را فراموش نکنید. باید ارتباط داشتن و متصل شدن با شما توسط انجمنها و توابع رسانه اجتماعی برایتان آسان باشد. یک نکته دیگر در مورد اطلاعات کسب و کار شما این است که باید همیشه در گوشه ی پایین سمت راست یا چپ فوتر در تمامی صفحات وجود داشته باشد. این مکانی است که معمولا کاربران برای دریافت اطلاعات تماس نگاه میکنند و به این صورت آنها به راحتی میتوانند از هر صفحه ای اطلاعات تماس شما را دریافت کنند. امروزه همچنین باید توجه داشته باشید که مردم دیگر تنها در رایانه هایشان در خانه شما را جستجو نمیکنند و شما همچنین بر دستگاه های موبایل در بیرون یا اداره شان نیز جستجو میشوید و اکثر این جستجوها با اهداف پیدا کردن نتیجه های محلی است. داشتن سایتی که ظاهر خوبی دارد و بر دستگاه های موبایل نیز عملکرد خوبی دارد نه تنها در موتورهای جستجو در دستگاه های موبایل بهتر نمایش می یابد بلکه شما را مطمئن میسازد که کاربران تجربه ی خوبی با شما و سایتتان در دستگاه های مختلف دارند. برنامه GoMo شما را قادر میسازد که تا ظاهر وب سایت بر دستگاه موبایل را ببینید و میتواند سایت شما را اسکن کرده و توصیه هایی از چگونه ارتقای عملکرد صفحه ی موبایل در اختیارتان قرار دهد. اگر شما متخصص برنامه نویسی یا منبعی در اختیار دارید میتوانید این مشکلات را با ساخت سایت مجزایی منحصرا برای کاربران موبایل در دامین یا زیردامین دیگری حل کنید. یا حتی بهتر، شما میتوانید از یک طراحی با پاسخدهی بالا استفاده کنید تا با اندازه صفحه نمایش سازگاری داشته و بر پایه کد تکی پردازش شود. اگر به دنبال راه حلی سریع هستید و یک وب سایت ایستایی در اختیار دارید میتوانید از شراکت گوگل با Duda Mobile بهره برده و یک نسخه ی سریع موبایلی از صفحتتان مستقیما از سایت GoMo بسازید. روی هم رفته اکثر مشتریهای بومی از دستگاه های موبایل استفاده میکننند و اگر سایت شما اطلاعات مورد نیاز برای بازدید کنندگان موبایل را مهیا نکند یا اگر باعث بسته شدن مرورگرشان شود ممکن است مشتریهای بالقوه خود را از دست دهید. با تمرکز بر بهینه سازی صفحه، صفحه تماس، علامت گزاری با مدلها و عملکرد موبایل گام درستی را به سمت نمایش بیشتر در نتایج جستجوی محلی بر خواهید داشت و اینها چیزهایی هستند که بر صفحات سایت بر آن کنترل دارید.
نظرات
ارسال یک نظر