درک ویژگی های کلمه کلیدی


درک ویژگی های کلمات کلیدی
مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلمه کلیدی تایپ شده توسط مردم در موتورهای جستجو‬ در دسترس ما وجود دارد و ارزیابی مشخصه های‬ مختلف کلمه کلیدی پیش از تصمیم گیری در موردش‬ برای استراتژی سئو (اس ای او) از اهمیت بالایی برخوردار است‬.

سه ویژگی اصلی کلمه کلیدی

برای انتخاب کلمات کلیدی باید سه‬ چیز را در نظر بگیرید :‬ مرتبط بودن، حجم جستجو و رقابتی بودنش.‬ اول مرتبط بودن را توضیح میدهیم‬، ‫برای سنجیدن مرتبط بودنکلمات کلیدی به‬ کسب و کارتان باید از خود پرسش ساده ای بپرسید:‬ آیا کلیدواژه ای که پیدا کرده‬ اید ماهیت محصول یا خدمات‬ شما را توضیح میدهد ؟ اگر اینطور است که موفق شده اید.‬ اولین هدف یک موتور جستجو پیدا کردن و ارایه کردن‬ مرتبط ترین محتوا به عبارت مورد جستجوی کاربر میباشد.‬ بهترین راه برای درک رفتار جستجوی‬ مشتری این است که خود را جای آنها بگذارید‬. با مثالی شرح می دهم، اگر در بازار بخواهید ماشینی بخرید‬ چگونه از موتور جستجو استفاده میکنید؟‬ مطمئنانه تنها واژه ی ماشین را جستجو نمیکنید‬ بلکه از یک عبارت دقیقتر مثال‬ ” تویوتا کمری آبی ۲۰۰۹ دست دوم ” استفاده میکنید.‬ حال اگر شما یک تویوتا کمری‫ ۲۰۰۹ آبی را میفروشید و‬ صفحه ای از وب سایت خود را به آن‬ اختصاص داده اید، این میتواند یک کلمه کلیدی مرتبط باشد‬ و بهترین ویژگی کلیدواژه های مرتبط این است که آنها‬ بیشتر از هر کلیدواژه ای میتوانند‬ ترافیک را به وب سایت هدایت کنند.‬ دومین موضوعی که باید بررسی کنید حجم جستجوها میباشد.‬ ممکن است با وجودی که “تویوتا‫ کمری آبی ۲۰۰۹ دست دوم” خیلی‬‬ به کسب و کار شما مربوط باشد‬ و موجب فروش شود ولی ممکن‬ است اکثر اوقات در موتورهای جستجو نوشته نشود.‬ حجم جستجو، تعداد جستجوهای یک کلیدواژه در ماه است‬ و اگر شما از ابزاری مثل‬ ابزار کلیدواژه ای گوگل استفاده کنید، به صورت‬ تعداد میانگین جستجوها در ۱۲ ماه گذشته نمایش می‌یابد‬. از آنجایی که این عدد متوسط‬ است، الگوهای دیگر تجاری و فصلی برایش فایده ای ندارند. اگر کسب و کار شما فصلی‬ است باید به ستون داد و ستدها در‬ Keyword Tool یا‬ گوگل ترند برای تحلیل‬ کلیدواژه هایتان سری بزنید . حال میخواهیم به مشخصه سوم یعنی‬ رقابتی بودن بپردازیم و این به آن معناست که‬ بدست آوردن امتیاز در برابر رقبای دیگر‬ در صفحه نتایج جستجو چقدر سخت است‬. جز درحالتی که شما محصول یا‬ فناوری جدیدی را به بازار معرفی کرده باشید احتمالا محتویات مشابهی را در اینترنت پیدا میکنید و ما میتوانیم چیزهایی مثل تعداد‬ صفحات هر مبحث، اعتماد‬ وب سایتهای رقیب و لینکهای ارجاع‬ دهنده به سایتشان و غیره را بررسی کنیم.‬ یک راه برای بررسی آن ارزیابی‬ کلیدواژه های در جستجوهای پولی‬ یا بازارهای کلیکهای پولی میباشد.‬ تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که برای یک جستجو پیشنهاد میدهند‬ معیار خوبی برای تشخیص رقابتی بودن یک کلیدواژه است‬ و Google Keyword Tool یک‬ ستون Competition دارد‬ که این موضوع را به شما نشان میدهد.‬ همچنین ابزار SEOmoz Keyword Difficulty Tool‬ نیز میتواند منبع خوبی‬ برای کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلمه کلیدی باشد.‬ این ابزار کلیدواژه ها را تحلیل‫ کرده و سختی آنها برای رتبه گیری‬ را در موتور جستجو بر اساس‬ قدرت صفحات وب سایتهای لیست شده‬ در نتایج جستجو برسی میکند‬. حال میخواهیم با مقایسه کردن “‬ ماشین ” با ” تیوتا کمری ۲۰۰۹ آبی دست دوم”‬ نتیجه گیری نهایی را داشته باشیم‬. ممکن است بفهمیم که کلیدواژه های‬ مشخصی از آنها وجود داشته باشد که‬ حجم بالایی نداشته ولی ارتباط زیادی‬ با کسب و کار داشته ولی‬ رقابتی نباشند. کلیدواژه ای همچون ” تیوتا کمری‬ ۲۰۰۹ قرمز دست دوم ” یا ” تیوتا‫ کمری ۲۰۱۰ آبی دست دوم”‬‬ یا ” هوندا آکورد ۲۰۰۹ آبی‬ دست دوم” ممکن است حجم جستجوی پایینی داشته باشند‬ ولی با کنار هم گذاشتن آنها‬ ممکن است ارتباطهای بسیاری پیدا کنیم‬ و موجب افزایش بازدیدکنندگان سایتمان شویم‬، بنابراین بگذارید که رقبا به دنبال‬ واژه ی ” ماشین ” باشند و از پژوهش‫ کلیدواژه ای ‬برای تراز چگونگی بدست آوردن حجم جستجوی مربوط‬ در پایینترین حالت رقابتی باشند‬‬‬‬‬‬‬‬.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز