آنالیز تاثیر شبکه های اجتماعی(سایت Social Crawlytics)

آنالیز تاثیر شبکه های اجتماعی
‫متخصصین سئو به اشتراک گزاری های اجتماعی و چگونگی‬ عملکرد موتورهای جستجو نسبت به آنها‬ و رتبه دهی بر اساس‬ آنها را آزموده اند و گوگل چیزی را اظهار کرده‬ که اکثر سئو کارها باور دارند که‬ آنها از علائم های اجتماعی برای رتبه دهی استفاده میکنند‬. میخواهیم به چند راه ارزیابی به اشتراک گزاری محتوا و‬ شناسایی قابل اشتراک گزاری ترین محتوای سایت بپردازیم‬‬‬. ‫از آنجایی که به اشتراک گزاری‬ رسانه ای تاثیراتی بر رتبه بندی دارد‬ باید به چیزهایی که در گذشته‫ مفید بوده نگاهی بیندازید‬ تا بتوانیم بعدا بهبودی در آینده حاصل کنیم.‬

کار با سایت Social Crawlytics برای آنالیز تاثیر شبکه های اجتماعی

ابزارهای زیادی برای اندازه گیری و‬ مدیریت رسانه های اجتماعی وجود دارد‬ ولی یکی از تواناترین آنها Social Crawlytics میباشد‬. شما با این ابزار میتوانید به اشتراک گزاری هایی که‬ از شبکه های اجتماعی مختلف به‬ سایت شما اشاره میکنند را بررسی نمایید‬. هشت شبکه اجتماعی Facebook‬ ، Twitter ، Delicious‬‬ LinkedIn ، StumbleUpon ، Digg ، Google و Pinterest‬ جزء بهترین ها هستند. برای شروع شما میتوانید وارد اکانت‬ Twitter شده و باید ‬ آدرس وب سایت خود را در‬ صفحه داشبرد وارد کرده تا فرایند جستجو آغاز شود.‬ وابسته به عمقی که ساختار شما دارد باید‬ عمق جستجو را بر دو، سه یا چهار قرار دهید.‬ این ابزار تنها صفحات محتوای‬‬ اچ تی ام ال را جستجو میکند،‬ بنابراین توجه داشته باشید که اگر‬ فایلهای دیگری نیز در سایت داشته باشید وارد گزارش نمیشوند.‬ وقتی که اماده بودید Submit‬ را بزنید تا فرایند جستجو شروع شود‬ و نتایج دامنه شما ظاهر شود‬‬‬‬. حدودا ۱۰ دقیقه این فرایند به طول می انجامد.‬ گزارش کامل در زبانه‬‬ Reports نمایش داده میشود‬ و شما صفحه ای از اشکال‬ و نمودارها را در آن مشاهده میکنید.‬‬ Summary تعداد دفعات‬ به اشتراک گزاری وب سایت شما را نشان میدهد‬ البته تا جایی که شما میخواستید جستجو انجام شود.‬ نمودار میله ای به اشتراک گزاری‬ صفحات در شبکه خلاصه ای از صفحات بررسی شده و‬ موثرترین شبکه ها را نشان میدهد.‬ در این مورد، همانطور که مشاهده‬ میکنید که‬ موثرترین شبکه ها برای ما چه شبکه هایی هستند‬ و با این اطلاعات میتوانیم دریابیم که وقتی حضور‬ فعالی داشته باشیم و شبکه مناسب باشد نتیجه لازم را میگیریم‬. با رفتن بر روی تب آخر از داده ها میتوانید‬ محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه را مشاهده کنید‬ به پایین صفحه بیایید، در آن‫ جدولی مشاهده میکنید که‬ نتایج بر اساس آدرس صفحه لیست شده اند‬ در اینجا شما میتوانید تعداد خامی‬ از به اشتراک گزاری ها را در هر ‫شبکه مشاهده کنید‬ و همچنین شمارشی از تمامی به ‫اشتراک گزاری شده را در زیر‬ ستون Total ببینید‬. با دیدن این داده ها، با‬ ادامه ی ساخت و معرفی محتوا‬ شما میتوانید از اشتراک پذیر و‬ مفید بودن محتوای خود مطلع شوید.‬ با تحلیل صفحاتی که بیشتر به اشتراک گذاشته میشود و‬ چگونگی تاثیر آن بر استراتژیهای تبلیغاتی‬ شما، میتوانید مطمئن شوید که‬ شما در حال استفاده از محتوای‬ درستی هستید و تبلیغ آن در شبکه های‬ اجتماعی میتواند باعث شود هم مردم‬ و هم موتورهای جستجو راحت تر آن را پیدا نمایند‬‬‬‬‬

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز