آنالیز تاثیر شبکه های اجتماعی(سایت Social Crawlytics)
متخصصین سئو به اشتراک گزاری های اجتماعی و چگونگی عملکرد موتورهای جستجو نسبت به آنها و رتبه دهی بر اساس آنها را آزموده اند و گوگل چیزی را اظهار کرده که اکثر سئو کارها باور دارند که آنها از علائم های اجتماعی برای رتبه دهی استفاده میکنند. میخواهیم به چند راه ارزیابی به اشتراک گزاری محتوا و شناسایی قابل اشتراک گزاری ترین محتوای سایت بپردازیم. از آنجایی که به اشتراک گزاری رسانه ای تاثیراتی بر رتبه بندی دارد باید به چیزهایی که در گذشته مفید بوده نگاهی بیندازید تا بتوانیم بعدا بهبودی در آینده حاصل کنیم.
کار با سایت Social Crawlytics برای آنالیز تاثیر شبکه های اجتماعی
ابزارهای زیادی برای اندازه گیری و مدیریت رسانه های اجتماعی وجود دارد ولی یکی از تواناترین آنها Social Crawlytics میباشد. شما با این ابزار میتوانید به اشتراک گزاری هایی که از شبکه های اجتماعی مختلف به سایت شما اشاره میکنند را بررسی نمایید. هشت شبکه اجتماعی Facebook ، Twitter ، Delicious LinkedIn ، StumbleUpon ، Digg ، Google و Pinterest جزء بهترین ها هستند. برای شروع شما میتوانید وارد اکانت Twitter شده و باید آدرس وب سایت خود را در صفحه داشبرد وارد کرده تا فرایند جستجو آغاز شود. وابسته به عمقی که ساختار شما دارد باید عمق جستجو را بر دو، سه یا چهار قرار دهید. این ابزار تنها صفحات محتوای اچ تی ام ال را جستجو میکند، بنابراین توجه داشته باشید که اگر فایلهای دیگری نیز در سایت داشته باشید وارد گزارش نمیشوند. وقتی که اماده بودید Submit را بزنید تا فرایند جستجو شروع شود و نتایج دامنه شما ظاهر شود. حدودا ۱۰ دقیقه این فرایند به طول می انجامد. گزارش کامل در زبانه Reports نمایش داده میشود و شما صفحه ای از اشکال و نمودارها را در آن مشاهده میکنید. Summary تعداد دفعات به اشتراک گزاری وب سایت شما را نشان میدهد البته تا جایی که شما میخواستید جستجو انجام شود. نمودار میله ای به اشتراک گزاری صفحات در شبکه خلاصه ای از صفحات بررسی شده و موثرترین شبکه ها را نشان میدهد. در این مورد، همانطور که مشاهده میکنید که موثرترین شبکه ها برای ما چه شبکه هایی هستند و با این اطلاعات میتوانیم دریابیم که وقتی حضور فعالی داشته باشیم و شبکه مناسب باشد نتیجه لازم را میگیریم. با رفتن بر روی تب آخر از داده ها میتوانید محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه را مشاهده کنید به پایین صفحه بیایید، در آن جدولی مشاهده میکنید که نتایج بر اساس آدرس صفحه لیست شده اند در اینجا شما میتوانید تعداد خامی از به اشتراک گزاری ها را در هر شبکه مشاهده کنید و همچنین شمارشی از تمامی به اشتراک گزاری شده را در زیر ستون Total ببینید. با دیدن این داده ها، با ادامه ی ساخت و معرفی محتوا شما میتوانید از اشتراک پذیر و مفید بودن محتوای خود مطلع شوید. با تحلیل صفحاتی که بیشتر به اشتراک گذاشته میشود و چگونگی تاثیر آن بر استراتژیهای تبلیغاتی شما، میتوانید مطمئن شوید که شما در حال استفاده از محتوای درستی هستید و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی میتواند باعث شود هم مردم و هم موتورهای جستجو راحت تر آن را پیدا نمایند
نظرات
ارسال یک نظر