مزایا و معایب خرید لینک

مزایا و معایب خرید لینک
‫در این بخش میخواهیم به ایده ی‬ خرید لینک بپردازیم.‬ من به شما خرید لینک را توصیه نمیکنم ولی‬ فکر میکنم باید عملکرد آن را‫ درک کنید، باید بدانید که چرا‬ افراد خریدار و فروشنده لینک‬ توسط گوگل مجازات میشوند، چون لینک‬‬‬‬‬ گزاری بخش مهمی از سئو است ‬ و همانطور که در آموزش های قبلی‬ دیدیم، گوگل یک راه عالی را ‫برای رتبه بندی صفحات دارد. انقلاب اصلی گوگل به سال ۱۹۹۷‬ باز میگردد که از لینکها برای‬ توضیح موضوع وب سایت و اهمیت آنها استفاده میکرد‬. این عالی بود تا اینکه مردم‬ عملکرد آن را فهمیدند و تصمیم گرفتند که‬ با ساخت لینکهایی که علایم درستی‬ را ارسال میکنند تقلب کنند‬، البته آن موقع خرید و فروش لینکها شروع نشد‬ و امروزه به کسب و کار بزرگی تبدیل شده است‬. این مشکلی برای گوگل و موتورهای جستجوی دیگر است چون‬ وقتی که شما لینکهای سایت را‫ خریداری میکنید، لینکهای بسیار‬خوبی به یک سایت بی کیفیت اشاره میکنند.‬ شما در سیستم دخل و تصرف‬ میکنید و موتورهای جستجو این را دوست ندارند‬. خب آنها چه میتوانند بکنند؟

عملکرد گوگل در مقابل خرید لینک

گوگل با در نظر گرفتن مجازاتی‬ این گونه خرید و فروش لینکها‫ را کم کرده اند به عبارت دیگر موتورهای جستجو دو کار انجام دادند،‬ آنها هم به خرید لینک‬ پاداش دادند و هم آنها را مجازات کردند.‬ هر چه باشد کسی فقط محض‬ سرگرمی لینک ها را خریداری نمیکند.‬ انها لینکها را به خاطر فایده شان میخرند‬ و حتی امروزه هم اگر محتاط باشید فایده دارند.‬ بنابراین اگر شما ویجتهایی میفروشید و‬ در کسب و کار سئو تازه واردید‬ متوجه میشوید که رقبای شما رتبه ی‬ بالاتری در موتورهای جستجو دارند‬، چون لینکها را خریداری میکنند.‬ برای بسیاری از کسب و کارها ساخت طعمه لینکی‬ که تاثیر داشته باشد خیلی دشوار است‬‬. چه کسی میخواهد در مورد ویجت‬ شما بداند؟ پرداخت ۵۰ هزار تومان ماهیانه‬ یا حتی چند صد هزار تومان خیلی‬‬ راحت است و میتوانید لینکهای زیادی بدست آورید.‬ به این صورت وارد دنیای سئو و بهینه سازی سایتمیشویم و در این موقعیت‬ بسیاری از موتورهای جستجو به خاطر خرید لینک‬ها پاداش میدهند،‬ اگر اینطور نبود کسی آنها را‬ نمیخرید، ولی در عین حال گوگل تلاش میکند‬ تا خریداران را پیدا کند تا‬ بتواند آن ها را مجازات نماید.‬‬ این دو مشکل اساسی برای موتورهای جستجو است‬ اول اینکه برای موتورهای جستجو تشخیص پرداختی بودن‬ یا نبود لینکها خیلی دشوار است‬ هر چه باشد هیچ تگ پولی در لینکها وجود ندارد‬ تا بتوان آنها را تشخیص داد.‬ یک لینک پولی خوب هیچ تفاوتی با لینکهای رایگان ندارد. چطور میتواند گوگل تشخیص دهد که‬ یک وبلاگ نویس تنها بر حسب سلیقه‫ لینک سایت دیگر را‬ قرار داده یا اینکه پولی در‬مقابل آن دریافت کرده است؟‬ مشکل دیگر این است که حتی‫ اگر پولی بودن لینک را‬ تشخیص دادند باید چه کسی را مجازات کنند؟ موتورهای جستجو نمیدانند که لینکها توسط‬ صاحب سایت خریداری شده اند‬ یا اینکه توسط رقبا خریداری شده اند تا به سایت ضرر وارد کنند، استراتژی که با نام سئوی منفی شناخته میشود. بنابراین موتورهای جستجو چند احتمال را در نظر میگیرند‬، اگر فکر میکنند که لینکی خریداری شده است لینکهای صفحه‬ یا تمامی لینکهای سایت را نادیده میگیرند.‬ به این صورت لینک مانند یک لینک‬ nofollow ‬هیچ ارزشی ندارد.‬ به این صورت خریدار این لینکها ضرر کرده و هیچ‬ فایده ای برای رنک سایت نخواهد داشت‬‬ جز اینکه تنها قصدتان برای خرید‬ لینکها افزایش ترافیک سایتتان باشد‬ که گوگل توصیه میکند از لینکهای‬ nofollow ‬استفاده نمایید.‬ گوگل نیز چنین کاری انجام داده است‬ در واقع چند سال پیش، بسیاری‫ از روزنامه ها لینکهای متنی‬ می فروختند ،حتی امروزه نیز تعدادی از آنها وجود دارند و برای مدتی گوگل تمامی لینکهای صفحه را نادیده گرفت.‬ به این صورت بسیاری از لینکها نادیده گرفته شدند‬ ولی گاها گوگل پا را فراتر نیز گذاشته است.‬‬ گوگل ممکن است سایت فروشنده ی‬ لینک را مسدود کند و مثلا سا‫یت را از ایندکس خارج کند‬ یا اینکه رنک صفحه اش را کاهش دهد،‬‬ البته اینها بیشتر برای سایتهایی با کیفیت پایین‬ اتفاق می افتد تا سایتهای روزنامه ای اصیل. به سایتهای محبوب که‬ گوگل فکر میکند ارزش دارند تنها هشدار میدهد‬ در نهایت موتورهای جستجو میتوانند سایت را مجازات کنند‬ ولی معمولا این اتفاق نمی افتد‬ چون اگر موتورهای جستجو قانونی برای اینکار داشته باشند‬ شرکتها لینکهایی برای رقبا میخرند تا‬ به آنها ضرر وارد کنند‬. ‬‬ بنابراین اینطور که پیداست موتورهای جستجو‬ لینک های خریداری شده را دوست ندارند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پیدا کردن کلیدواژه های جستجوگر

سئو و بهینه سازی سایت نسل موزیک

هشدار Incorrect hreflang implementation در وبمستر تولز